י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

איך מנועי חיפוש עובדים ומדוע זה אמור לעניין אותך?

מבחינת המשתמש מנועי חיפוש הם נס • בימינו, אתה מקליד שאילתה בתיבת חיפוש, וברוב המקרים, התוצאות מהאינטרנט ממוינות ומדורגות באלפיות השנייה. מנועי חיפוש פופולריים כמו גוגל אפילו החלו לענות ישירות על שאלות כלשהן בתוצאות החיפוש - מה שחוסך זמן וגם קליקים. אך כיצד פועלים מנועי חיפוש כמו גוגל, ומדוע זה אמור לעניין אתכם?

איך מנועי חיפוש עובדים ומדוע זה אמור לעניין אותך?
מנועי חיפוש צילום: freepic.com

מהו מנוע חיפוש?

מנוע חיפוש מורכב משני דברים עיקריים: מאגר מידע, ואלגוריתמים המחשבים את התוצאות לחזור ולדרג את האתר של העסק שלך עבור שאילתה נתונה.

במקרה של מנועי חיפוש ברשת כמו גוגל, בסיס הנתונים מורכב מטריליוני דפי אינטרנט, והאלגוריתמים בוחנים מאות גורמים בכדי לספק את התוצאות הרלוונטיות ביותר.

איך מנועי חיפוש עובדים?

מנועי חיפוש פועלים על ידי לקיחת רשימה של כתובות אתרים ידועות, אשר עוברות למתזמן. המתזמן קובע מתי יש לסרוק כל כתובת אתר. כשאתה מחפש משהו, מנועי החיפוש מחזירים דפים תואמים, והאלגוריתמים מדרגים אותם לפי רלוונטיות. 

להתייעצות עם מומחה קידום אתרים ועסקים בגוגל, ניתן להתקשר ל- 0547675177- או להיכנס לאתר האינטרנט בכתובת -  https://adirom-tech.space/ .

ניתן גם ללמוד לא מעט מהמדריכים שלהם שם בחינם.

 סריקה

הסורק הוא תוכנת מחשב שמורידה דפי אינטרנט. מנועי חיפוש מגלים תוכן חדש על ידי סריקה מחדש של דפים ידועים שבהם לעתים קרובות קישורים חדשים מתווספים לאורך זמן.

לדוגמה, בכל פעם שאנחנו מפרסמים פוסט חדש בבלוג, הוא נדחף לראש עמוד הבית בבלוג שלנו, שם יש קישור.

כשמנוע חיפוש כמו גוגל סורק מחדש את הדף, הוא מוריד את תוכן העמוד באמצעות הקישורים שנוספו לאחרונה.

 

מהו אלגוריתם של מנוע חיפוש?

גילוי ואינדקס של תוכן הוא רק החלק הראשון של הפאזל. מנועי חיפוש צריכים גם דרך לדרג תוצאות תואמות כאשר משתמש מבצע חיפוש. זהו תפקידם של אלגוריתמים למנועי חיפוש.

לכל מנוע חיפוש אלגוריתמים ייחודיים לדירוג דפי אינטרנט. אך מכיוון שגוגל היא ללא ספק מנוע החיפוש הנפוץ ביותר (לפחות בעולם המערבי), לכן בו אנו נתמקד.

 

גוגל עובד כל כך טוב כמנוע חיפוש בגלל שלושה דברים:

ראשית, הם זוחלים וסורקים את האינטרנט מחדש בקנה מידה גדול יותר מכל אחד אחר. זה מאפשר להם לבנות ולשמור על המדד הגדול והרענן ביותר על פני כדור הארץ.

שנית, הם השקיעו רבות במודלים של שפה המאפשרים להם להבין את המשמעות האמיתית שמאחורי, אפילו השאלות המעורפלות ביותר או הלא נכונות. מעבר לכך, הם מבינים גם מילים נרדפות,  וזו הסיבה שכשאתה מחפש "איך להרוויח כסף באינטרנט", אתה רואה מילים נרדפות מודגשות כמו "להרוויח" ו"מזומן "בתוצאות.

הם כל כך טובים בזה שחלק מתוצאות החיפוש אפילו לא מציינים את שאילתת החיפוש המדויקת.

כאן, גוגל מבינה ש"רווח כסף מזומן נוסף "פירושו זהה ל"הרוויח כסף באופן מקוון" ושזו תוצאה רלוונטית לשאילתת החיפוש.

שלישית, ובאופן חיוני ביותר, אלגוריתמי הדירוג שלהם מחזירים ללא ספק את התוצאות הרלוונטיות ביותר של כל מנועי החיפוש. 

המאמר נכתב בחסות סוכנות ADIROM-TECH  לקידום עסקים ואתרים בגוגל.

מנועי חיפוש גוגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד