י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
על רקע היתר התפילה בשטח פתוח

ראש הישיבה לקהל עדתו: "המשיכו להתפלל במרפסות, שלא נהפוך לניו יורק"

 "אסור לנו שחס ושלום נהפוך לבורו פארק או לייקווד או מונסי. "המשחית" לא מבחין. תקפתי את בית כנסת "יראי ירושלים", וגם תקפתי מנהיגים וראשי ישיבות לא פחות מכל חלק אחר באוכלוסייה, אם לא יותר", כך כותב הרב ברקוביץ מהרבנים המשפיעים בקרב עולי ארה"ב בישראל

ראש הישיבה לקהל עדתו: "המשיכו להתפלל במרפסות, שלא נהפוך לניו יורק"
הרב יצחק ברקוביץ צילום: באדיבות המצלם

הגאון הרב יצחק ברקוביץ, אחד מהרבנים המוכרים בקרב החרדים האמריקאים בארץ, ופוסק הלכתי מפורסם. פרסם מכתב לתלמידיו וקהל עדתו בעיקר מעולי ארצות הברית, והזהיר אותם לשמור על ההוראות, אחרת נהפוך לניו יורק.

הרב ברקוביץ פותח ומספר, "רבותי, התפללתי על הגג שלי, ומשם הצטרפתי למניין למטה, ומשם אני ראיתי את המתרחש באזור".

"המצב יוצא משליטה. אנשים מסתובבים ללא מסכות, המניינים הם לכאורה על פי ההוראות, אך במציאות המניינים לא יותר מכשר בדיעבד. קריאת התורה כרגיל, והמרחק של שני מטרים לא נשמר, נראה שאנשים נמצאים תחת התפיסה המוטעית כי החלטת הממשלה לאפשר מניינים בחוץ היא סימן "ברור" כי לכאורה הסכנה נגמרה".

"בואו נודה בזה, ההקפדה על הכללים במניין זה לא כל כך מעשי וזה פשוט לא קורה".

"גם אם אתה מאמין שהמניין שלך הוא בסדר, עלינו להצהיר. אסור לנו שחס ושלום נהפוך לבורו פארק או לייקווד או מונסי. "המשחית" לא מבחין. הנגיף תקף יראים ושלמים, הנגיף גם תקף מנהיגים וראשי ישיבות לא פחות מכל חלק אחר באוכלוסייה, אם לא יותר. למי יש זכות לטעון על ביטחון עם חלילה ידבקו אחרים וחייהם יהיו בסכנה?".

"אני קורא לקהילה שלנו ולכל קהילת אנגלו-סכסון בארץ ישראל לחזור למנייני המרפסות או להתפלל ביחידות, אני עכשיו נמצא בשלושים על אבא שלי, ולא התפללתי בעמוד אפילו פעם אחת, אני בטוח שבמצב של ימינו לזרז את הציבור להתייחס לדברים ברצינות היא זכות גדולה יותר".

"אף אחד בעולם הזה לא יודע אם מתי ואיך זה הולך להסתיים. גדולי ישראל יצטרך לקבוע כיצד לקיים לימוד תורה לצעירים ומבוגרים מבלי לסכן את הציבור, הסכנה בריפיון ברחבי העולם חמורה יותר מהאיום של נגיף הקורונה עצמו, ואין לנו את הזכות להיות מקילים בשום חזית."

"לעת עתה אני מציע לכולכם להתחזק בתפילה, (אין מניינים בשעה 9 או 10 בבוקר בציבור, בזמן של עת צרה זה לא חילול השם להתפלל במרפסת כזה מאוחר?) ותשמרו לעצמכם סדרים בלימוד שלכם, כמו גם תלמדו בספרים שמעוררים יותר אהבה ויראה, וכמובן נצלו את ההישארות בבית בחיזוק הקשר המשפחתי."

"והלוואי השם ישמע את התפילות שלנו ויביא לא רק ישועה מהמגיפה, אלא את הגאולה השלמה במהרה".

הרב ברקוביץ כיהן כרב שכונת סנהדריה המורחבת בירושלים, עד למינויו לראש ישיבת אש התורה הסמוכה לכותל המערבי בשנה שעברה.

קורונה הרב יצחק ברקוביץ תפילה במנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד