י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
במסגרת החזרה לשגרה

ברשות הטבע והגנים מתכוננים לפתוח חלק משמורות הטבע

ברשות הטבע והגנים נערכים לחזרה לפעילות של שמורות הטבע ואתרים השונים לפתיחה עבור המטיילים המבקשים נואשות לנשום מעט אויר צח אחרי השבועות הארוכים בהסגר, וכך הם הכינו בשבועות האחרונים את התוכנית שלהם לחזרה לפעילות. על פי התכנית בשלב הראשון ייפתחו 20 שמורות טבע בלבד

ברשות הטבע והגנים מתכוננים לפתוח חלק משמורות הטבע
מפלים ונחלים בצפון לאחר הגשמים צילום: שוקי לרר

שגרת קורונה: לאחר שהממשלה הורידה באופן דרמטי את ההגבלות במרחב הציבורי, ברשות הטבע והגנים נערכים לחזרה לפעילות של שמורות הטבע ואתרים השונים לפתיחה עבור המטיילים המבקשים נואשות לנשום מעט אויר צח אחרי השבועות הארוכים בהסגר, וכך הם הכינו בשבועות האחרונים את התוכנית שלהם לחזרה לפעילות. על פי התכנית בשלב הראשון ייפתחו 20 שמורות טבע בלבד, ובמקביל שמורות טבע שכוללות כניסה למים או חופי הים שבאחריות הרשות – יישארו סגורים. יש לציין כי הפתיחה המצומצמת תלויה בהחלטת ממשלה שתתקבל בקרוב.

התכנית שגיבשו ברשות הטבע והגנים הוא בשלב הראשוני ב-20 שמורות שונות, הכניסה לאתרים יהיה בכפוף להנחיות המחמירות של משרד הבריאות והגעה אליהן תדרוש הרשמה ותשלום מראש באתר והכרטיס יהיה מוגבל לשעתיים בלבד, זאת כדי לפקח על כמות האנשים במקום בכל רגע נתון. בין השמורות שצפויות להיפתח - נחל שניר, נחל עיון, עין אפק, מעין חרוד, קיסריה, מקורות הירקון, הקסטל, עין גדי ומצדה.

שמורות הטבע של רשות הטבע והגנים הם פופולאריות ביותר בתקופה הזאת עבור מטיילים רבים, אחת משמורות הטבע המטויילות ביותר בישראל היא "השביל התלוי בבניאס". בכל שנה מבקרים במקום כ-700 אלף בני אדם. בחודשיים האחרונים שבהם הייתה סגורה ביקרו בתקופה המקבילה אשתקד כ-200 אלף איש. לפי ההנחיות החדשות רק 150 איש יוכלו לטייל בה עכשיו בו זמנית.

מנהל שמורת הבניאס, עופר שנער, סיפר: "אנחנו מתארגנים לפתיחה אפשרית של האתרים שלנו שבוע הבא כמובן בכפוף להחלטות הממשלה והבריאות. שמנו מיגון פלסטיק למנוע מגע אפשרי בין הקופאים לקהל וזה חלק מאמצעי הבטיחות לאנשים שלנו. הכי חשוב מהרגע שיפתחו האתרים שלב ראשון האפשרות היחידה זה להזמין מקום מראש ותשלום מראש. מטייל שיגיע ללא הזמנה מראש לא יוכל להיכנס כדי שיהיה אפשרות לשמור על מקסימום מבקרים בשעה מסוימת. הכי חשוב שאנשים ומנויים יצטרכו להזמין מקום זה השלב הראשון ובהמשך זה עלול להשתנות".

כחלק מהניסיון לצמצם את הפגיעה בטבע, נהוג כבר שנים ארוכות ברבות ממדינות העולם לחייב הזמנה מראש, עד היוםברוב שמורות הטבע הדבר לא היה נהוג בישראל, אך נראה שדווקא משבר הקורונה הצליח לקדם זאת. ההכנות בענף התיירות הושלמו - עכשיו נותר להמתין להוראה סופית וברורה שבאמת אפשר לחזור לפעילות, גם אם חלקית.

רשות הטבע והגנים קורונה חזרה לשגרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד