י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ברקע המו"מ המוקפא

'ימינה' תטריל את הגוש: חוק ההתגברות כתנאי להקמת הממשלה

חברי סיעת 'ימינה' שבינתיים יושבת על הגדר ועדיין לא גיבשו החלטה האם להיכנס לממשלת האחדות מציבים אתגר לא פשוט לחברי גוש הימין ול'ישראל ביתנו' בדמות הסתייגות לחוקי ההסכם הקואליציוני כתנאי לחקיקת פסקת ההתגברות | מדובר באתגר גם כלפי הח"כים החרדים שהביעו לא פעם תמיכה בחוק

'ימינה' תטריל את הגוש: חוק ההתגברות כתנאי להקמת הממשלה
משה גפני/בצלאל סמוטריץ צילום: מרים אלסטר/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

במסגרת הדיונים לחקיקת שורת החוקים שיסללו את הקמת ממשלת האחדות, סיעת 'ימינה' צפויה להגיש היום (ראשון) הסתייגות הדורשת לחוקק את פסקת ההתגברות כתנאי להקמת הממשלה.

ההסתייגות תוגש בדקות הקרובות בפני הועדה המיוחדת, כאשר מדובר בהטרלה כנגד סיעות הימין שהתחייבו לחוקק את פסקת ההתגברות, אלא שכעת הדבר לא מתאפשר בעקבות ההתנגדות של סיעת 'כחול לבן'.

בסיעת 'ימינה' אמרו: "אנחנו מצפים מחברי גוש הימין ומישראל ביתנו לתמוך בנוסח המוצע". חברת הכנסת איילת שקד אמרה: "אני מציעה לחברי גוש הימין במקום לאיים להצביע בעד".

ההסתייגות מונחת בזמן שבבג"צ מתנהל דיון מורחב בהרכב של 11 שופטים, בשאלה האם ניתן להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על מי שנאשם בפלילים, כשבליכוד אמרו כי פסילת נתניהו תוביל לחקיקת פסקת ההתגברות.

מדובר במבחן גם כלפי הנציגים החרדים, כשאך בשבוע שעבר סערו הרוחות ב'יהדות התורה' בעקבות דרישה של סגן השר מאיר פרוש לחוקק את פסקת ההתגברות כדי למנוע את פסילת חוק הגיוס שכבר נפסל פעמים רבות בבג"צ.

השר בצלאל סמוטריץ' מבכירי 'ימינה', ציטט את תגובתו של חבר הכנסת משה גפני שתקף את בג"צ על פסיקתו להתיר הכנסת חמץ לבתי חולים שאמר "שופטי בג"צ חצופים גדולים", ואמר: "חברי הכנסת של ימינה הגישו היום את פסקת ההתגברות כהסתייגות לחוקי הרוטציה המוזרים שהקואליציה העתידית מקדמת. אני מניח שתצביעו איתנו בעדה וכך נוכל לא רק לזעום על בג"ץ אלא גם להתגבר עליו. מחכים לכם בוועדה".

מפלגת ימינה פסקת ההתגברות בצלאל סמוטריץ איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד