י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קרב טוויטר

קרב טוויטר: שטרסלר הסית נגד האברכים; ישראל כהן זעם והגיב

פרשן הארץ נחמיה שטרסלר, התייחס לאחרונה למשבר הקורונה במגזר החרדי ותקף את ציבור האברכים. "יש קבוצה אחת שלא כל כך סבלה מהקורונה ואפילו הרוויחה, מדובר ב–85 אלף תלמידי הכוללים" • ישראל כהן: "פרק חדש בהזיות שטרסלר ב'הארץ'" •  שטרסלר ל'בחדרי': "אני אוהב את המגזר החרדי ומכיר היטב את בני ברק"

קרב טוויטר: שטרסלר הסית נגד האברכים; ישראל כהן זעם והגיב
כהן ושטרסלר בבני ברק צילום: באדיבות המצלם

כשמשבר הקורונה הגיע למעוזי הציבור החרדי, היה מי שמצא בכך הזדמנות להציג את מרכולתו. הפרשן הבכיר של עיתון 'הארץ' נחמיה שטרסלר, שכהרגלו מפרסם מאמרים מלאי שטנה נגד כל מה שחרדי, קפץ על ההזדמנות והחל מסלים את מתקפותיו.

במאמר של שטרסלר שפורסם ב'הארץ', הוא תקף את ציבור האברכים וטען כי כשברקע הכלכלה קורסת ומאות אלפים איבדו את פרנסתם - הם דווקא הרוויחו. "יש קבוצה אחת שלא כל כך סבלה מהקורונה, ואפילו הרוויחה" כותב נחמיה. "מדובר ב–85 אלף תלמידי הכוללים, שלא פוטרו משום עבודה ולא הוצאו לשום חל"ת, כי הם לא עובדים. הם יושבים בבית, בכיף, וממשיכים לקבל מהמדינה 800 שקל דמי כולל (שקוצצו קצת), ו–1,000–1,200 שקל מהישיבה. בנוסף, קיבלו מהנדיב הידוע נתניהו 2,000 שקל מתנה לפסח (מי שיש לו ארבעה ילדים), וגם מענק מיוחד של 1,080 שקל שסידרו להם דרעי וגפני בשקט בשקט בלי שאף אחד שם לב. כך שבסך הכל הם קיבלו 5,000 (!) שקל בחודש האחרון. אז מי צריך לעבוד ולשרת בצה"ל, כאשר אפשר לחגוג בכולל" תהה שטרסלר.

מי שזעם על דבריו של פרשן 'הארץ', הוא הפרשן החרדי ישראל כהן שמיהר לתקוף את דבריו ברשת 'טוויטר': "‏פרק חדש בהזיות שטרסלר ב'הארץ'. שפשפתי עיניים הבוקר, לפי הפרשן הכלכלי כל אברך קיבל מתנה מהמדינה של 5000 שקל בחודש האחרון, הקוראים עוד עלולים להאמין לו, אז הנה האמת: האברכים מקבלים קצבה זעומה שעמדה על 850 שקל לפני שנה וכיום עומדת על פחות מ-500 שקל לחודש".

 

בשבוע שעבר תקף שטרסלר את שר הבריאות ליצמן ובמאמר שפרסם הוא קרא לו להישאר במשרד הבריאות מחשש שאם יגיע למשרד השיכון - "הוא יחלק דירות רק ליענקל ולמוישה".

"כך יענקל ומוישה יקבלו דירה, ואילו אגם ודולב יעבדו שעות נוספות כדי לממן אותה" כתב שטרסלר. "הרי אצל ליצמן, החמור החילוני צריך לעבוד קשה יותר, כדי שלעילוי החרדי יהיה נח יותר. לכן, במקום לשמוח צריך לצאת להפגנה בכיכר העיר, ולצעוק בקול גדול: תישאר תישאר תישאר!"

מי שמיהר להגיב לדברים הוא העיתונאי דב אייכלר בנו של ח"כ ישראל אייכלר, שמצא את דבריו של שטרסלר בעלי קונוטציה אנטישמית: "דר שטרסלר: יענקל ומוישה יקבלו דירה, ואילו אגם ודולב יעבדו שעות נוספות כדי לממן אותה. הרי אצל ליצמן, החמור החילוני צריך לעבוד קשה יותר, כדי שלעילוי החרדי יהיה נח יותר". כך מתאר נחמיה שטרסלר את המעבר של ליצמן למ׳ השיכון. צריך לזכור את זה לכשיחקרו בעתיד את מלחמת האזרחים בישראל."

גם איש התקשורת הוותיק הרב דודי זילברשלג התייחס לדבריו הקשים של שטרסלר וכתב: "ילדים! אל תבוזו לעצה העתיקה 'הנוטל עצה מן הזקנים אינו נכשל' הניחו לעיסוק בשטרסלר מאז ומעולם ידענו כי תגובותיו בנוגע לחרדים אוטומטיות אין בהם הגיון והן אפופות משטמה ומדון אין סיכוי לשינוי וגם אין צורך אין לנו מזור לתסכוליו לקנאותיו בוודאי שלא, אין הישג אחד שרשום על שמו מאז היותו".

אך נדמה שהשיא נשבר כאשר שטרסלר התיייחס לפטירתו של הגאון ר' חיים אהרון טורצ'ין זצ"ל שנפטר בגיל 48 והותיר אחריו ארבעה עשר יתומים רכים.

"הלב כואב על הנפטר הצעיר, ועל האלמנה והילדים. חייבים לעזור להם" כתב שטרסלר בתגובה למקרה. "אבל אמרו לי אחי החילונים איזה סיכוי יש לנו, אם לנפטר היו 14 ילדים?".

בעקבות דבריו הקשים פנינו לעיתונאי נחמיה שטרסלר ושאלנו אותו האם הוא מבין את הזעם החרדי כלפיו: "שיהיה ברור אני אוהב את המגזר החרדי ומכיר היטב את בני ברק, יש לי שם חברים לא מעטים. דברי היו סה"כ פניה לאחי החילונים והשאלה שלי היתה: אם משפחה ממוצעת בבני ברק יש 8 ילדים, ולחילונים יש 2-3, אז ברור שעוד כמה דורות החרדים יהיו רוב, ואם הם יהיו רוב - מה יהיה עלינו החילונים? זו שאלה לגיטימית שאני צריך לשאול אותה וראוי לדון בה ושאני אומר לדון בה אני כמובן מתכוון לעבודה, גיוס לצבא, מעורבות בחברה, זה החלום שלי".

אם אנחנו כבר מדברים, רציתי התייחסותך למאמר בו כתבת שאברך מקבל בתקופה זו 5000 ש"ח כשישראלים רבים יוצאו לחל"ת. הרי זה לא ממש נכון: "כן זאת האמת. האברכים שלא עובדים, לא פוטרו או הוצאו לחל"ט מקבלים מהמדינה מתנות. אחת המתנות היתה שגפני ודרעי סגרו להם בשקט בשקט 1080 ש"ח לכל אברך. כפול 85 אלף איש - זה הסכום שלא יהיה למדינה לשלם לאלה שפוטרו מהעבודה, לעצמאיים שאיבדו את העסק שלהם ולבעלי העסקים הקטנים ולכן זה מרתיח אותי, עוד פעם דופקים את החילונים".

קורונה נחמיה שטרסלר ישראל כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד