י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חייבים למנוע קטסטרופה

לאחר פרישת הפרופ': מי ייקח את האחריות על בתי האבות?

בתגובה למשבר הקורונה בבתי האבות, מינה משרד הבריאות את פרופ' רוני גמזו כאחראי על הנושא. מינויו היה לזמן קצוב וכעת הוא פורש ומי שהיה אמור להחליפו קיבל הודעה: "המינוי בוטל". אז מי ייקח אחריות על הנשוא החשוב?

לאחר פרישת הפרופ': מי ייקח את האחריות על בתי האבות?
קשישים בבית אבות. אילוסטרציה צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כשמגיפת הקורונה פרצה בישראל הבינו אנשי משרד הבריאות כי בתי האבות ניצבים במרכז הסכנה, ההבנה הזאת התגברה עוד יותר לאחר שהנגיף חדר אל תוך מספר בתי האבות, רבים מהקשישים נדבקו וחלקם אף נפטרו.

במשרד הבריאות מינו לצורך כך את פרופסור רוני גמזו כאחראי על נושא בתי האבות. בקרוב גמזו עומד לפרוש לאחר שלכתחילה הגיע לפרק זמן קצוב, גם מינויו של ד"ר איתמר עופר שהיה אמור להחליף אותו בוטל. "התקשרו ואמרו לי שזה בוטל" אמר לישראל היום. אז נשאלת השאלה: מי ייקח אחריות על בתי האבות?

ד"ר איתמר עופר אמר בראיון. "לא חיפשתי ג'ובים ביקשו ממני להתגייס ובעיניי זו משימה לאומית לכן אמרתי 'כן'. התקשרו אתמול ממשרד הבריאות ואמרו שזה בוטל. למה? תשאלי אותם. אני ממשיך בתפקידי כמנכ"ל צבר רפואה". פרופ' גמזו, המשמש במקביל כמנהל בית החולים איכילוב, הודיע בשבוע שעבר שיעזוב בקרוב וכן בלאו הכי הגיע לתקופה מוגבלת.

פרופ' גמזו מונה לתפקיד על ידי שר הבריאות היוצא יעקב ליצמן, שהודיע לאחרונה כי הוא רוצה לעזוב לטובת תפקיד שר הבינוי והשיכון. לפני כשבועיים פרופ' גמזו הציג את מסקנותיו ובין היתר טען כי יש "יש להקים מטה מרכזי אחד לניהול המשבר". עד כה מתוך 229 הנפטרים בישראל, מעל 70 הגיעו מבתי האבות והדיור המוגן.

רוני עוזרי יו"ר א.ב.א (איגוד בתי האבות) מסר: "נראה שהמדינה עושה 'שיטת מצליח' על חשבון גבם של עשרות אלפי קשישים, התכנית המצויינת שגיבש פרופ' גמזו תישאר על הנייר וכבר כעת אנו רואים כי הרבה דברים מתפרקים, ביקשנו תיגבור של פיקוד העורף בביצוע ביקורי משפחות ובתגובה הודיעו שפיקוד העורף מפסיק לסייע לבתים".

עוד אמר "ביקשנו מימון של העלויות העצומות שבתי האבות ממנים מכיסם יש מאין בחודשיים האחרונים וחלקם אף לפני קריסה ובתגובה קיבלנו הבטחות כשאפילו שקל אחד לא עבר אלינו. לצערנו בתי האבות והקשישים לא ממש מעניינים את המדינה כשנראה שאפילו הבאתו של פרופ' גמזו הייתה ספין תקשורתי, אין כאן שום תכנון לטווח ארוך ושום דאגה אמיתית לשלומם של בתי האבות והקשישים בהם הם מטפלים".

עוזרי הוסיף: "אנו קוראים להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את מחדלי משרד הבריאות והמדינה בטיפול במשבר הקורונה בבתי האבות כי נראה שאנו הולכים לקטסטרופה".

קורונה בתי אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד