י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

חשש: ילדים רבים יפתחו חרדה ולחץ מהקורונה שישפיע על הלימודים

בעקבות סיוע פילנתרופים: אבחוני קריאה ואיתור קשיי למידה - בעלות מינימאלית - וזאת על מנת לאתר בעיות לימודיות לפני החזרה ללימודים • המאבחנת הדידקטית רבקה טוקר: "זה הזמן לאתר בעיות לימודיות, לפני החזרה ללימודים"

חשש: ילדים רבים יפתחו חרדה ולחץ מהקורונה שישפיע על הלימודים
אבחונים דידקטיים צילום: pixsabay

בעקבות סיוע של פילנתרופים מענף החינוך, הגב' רבקה טוקר, מאבחנת דידקטית ומרצה וותיקה בתחום במגזר החרדי, תקבל לחודשיים הקרובים אבחונים בעלות מינימאלית, וזאת על מנת לאתר את הזקוקים לסיוע בלמידה וליווי מקצועי לקראת החזרה ללימודים לאחר חודשיים ויותר של היעדרות מהלימודים בשל משבר הקורונה בישראל.  

הגב' רבקה טוקר אומרת כי "החודשיים האלו פגעו בילדים רבים מאד בהתקדמותם המקצועית והלימודית, ילדים רבים מדי לא קראו ולא למדו, ובוודאי לא התפתחו, איך הם יעלו לשנה הבאה? הם יכולים להיפגע מחוסר ההתקדמות וההתפתחות בחודשים אלו למשך כל עתידם, ועל כן חובה לאבחן ממש בתקופה הקרובה את מצבם על מנת לוודא כיצד עליהם לחזור ללימודים ברגע שיחזרו לשגרה". 

הגברת טוקר אשר עשרות שנים עוסקת באבחון ולימוד ילדים לקויי למידה, ומרצה בעשרות סמינרים ומוסדות חינוך חרדיים בארץ, אומרת עוד כי "שטף הקריאה הלימודי של הילדים נתקע, אין תרגול, אין הבנת הנקרא, בעלי הפרעות קשב וריכוז יכולים לחוות התדרדרות גם בגלל המצב והלחץ והמתח מהקורונה שמצטבר אל הקושי הלימודי, ולכן זו העת להורים לבצע אבחונים על מנת שיידעו איזה ילד יכול להיכנס חזרה ללימודים ללא עזרה, אלו יצטרכו עזרה ודחיפה קלה, ומי צריך סיוע מקצועי יותר להיכנס ברגל ימין חזרה ללימודים לאחר זמן כה ממושך של חוסר למידה ואי השתתפות בשיעורים הדורשים מהילדים קשב ריכוז, יכולת הבנה ויכולת למידה המתאימה לגילם ולכיתה בה הם לומדים".

הגב' טוקר מציינת כי בעקבות הירתמותם של פילנתרופים שראו את הנושא לנגד עיניהם, הורים שישלחו את ילדיהם לאבחון מקצועי בקליניקה בניהולה, יקבלו הנחה של כ- 50 אחוז מהעלות הרגילה של האבחונים הדידקטיים, וזאת למשך החודשיים הקרובים. "אני מאמינה שנוכל ברגעים אלו לאתר בעיות ונקודות תורפה שקשה יהיה לאתר אחרי החזרה ללימודים, אני ממליצה להורים לנצל את התקופה הזאת לאבחון מיידי ולפעולות הנדרשות לצורך שילובם במערכת החינוך בצורה המתאימה".

לקביעת תורים: 026417568. יצוין כי האבחונים נעשים על פי כללי הבטיחות והזהירות של משרד הבריאות, במרחק ראוי ובמסיכת הגנה.

אבחון אבחון מקצועי לקויי למידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד