כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"בברזיל השמש לא עוזרת"

מנדלבליט אישר: תקנות באמצעות הווטסאפ

באופן מיוחד אישר היועמ"ש מנדלבליט לחברי הממשלה לתקן תקנות הנוגעות למשבר הקורונה גם באמצעות רשת הווטסאפ. הרחבת סמכויות שב"כ לאיתור אזרחים שהיו במגע עם חולים ועוד – ניתן לאשר בהודעה או בעדכון טלפוני

מנדלבליט אישר: תקנות באמצעות הווטסאפ
נתניהו עם מנדלבליט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בצל מגפת הקורונה לא ניתן לקיים ישיבות ממשלה רגילות והישיבות נעשות דרך הטלפון, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הנחה את הממשלה לאשר כל תקנה חדשה, ככל הניתן, בישיבה טלפונית שבה ניתן יהיה להסבירה לשרים, עם זאת, תיקונים לתקנות שאושרו ניתן יהיה לאשר בהודעת וואטסאפ או במשאל טלפוני. כך בדיווח ברשת ב.

לפי ההנחיה של מנדלבליט, נושאים ביורוקרטיים כמו הרחבת אישור מענק לעצמאים, או הרחבת הפיקוח באזיק אלקטרוני – יועלו לדיון ממשלתי טלפוני. אך סוגיות אחרות, כמו הרחבת סמכויות שב"כ לאיתור אזרחים שהיו במגע עם חולים ועוד – ניתן לאשר בהודעה או בעדכון טלפוני.

אתמול התכנסה הממשלה לישיבה טלפונית לדון בהקלות נוספות על הציבור. נתניהו התייחס בישיבה לפתיחת הלימודים ואמר כי כעת הם על בסיס התנדבותי והסביר כי "אין חיוב אבל יש אפשרות". הוא התייחס לדיון שצפוי היום בממשלה ואמר: "הדיון הוא להתוות תוכנית רב שלבית שתכנס את כל חלקי הכלכלה שלא דנו בהם עד היום כמו מלונאות, צימרים, טיסות, מערכת החינוך ועוד".

ראש הממשלה ביקש מהשרים להעלות נושאים קשורים לדיון בפני ראש המטה לביטחון לאומי, והוסיף: "אנחנו במצב טוב, הכל תלוי בשמירה על מרחק, הגיינה ומסכות".

ראש הממשלה הוסיף בדבריו בישיבה כי "אין להתווכח עם הנתונים על מצב הבריאות. ההחלטות של סגירת השמיים המוקדמת, בידוד ביתי ומעקב דיגיטלי – הובילו לתוצאות הטובות. המונשמים בארץ מטופלים הכי טוב. השיפור במצב זה לא בגלל השמש, זה בגלל ההחלטות. למשל בברזיל השמש לא עוזרת והמצב שם לא טוב".

שר האוצר משה כחלון התייחס לפן הכלכלי של פתיחת המשק ואמר: "הייתה לנו בעיה עם הבירוקרטיה. הכל טופל והשבוע הכל יראה אחרת עבור העצמאים".

אביחי מנדלבליט קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד