י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרסום ראשון • יממה להילולא

יממה להילולא: מחאה גדולה; רוצים לעלות למירון במתכונת קורונה

פרסום ראשון: בצל היוזמה להגעת רכבים בשיטת הדרייב אין לשפוך שיח בציון הרשב"י מבלי לצאת מהרכב, מתארגנת מחאה יממה לפני ההילולא ליד הציון כפי המותר על פי חוק • המוחים יבקשו סליחה מרבי שמעון בשם רבבות אלפי ישראל שלא יוכלו להגיע להתפלל ולערוך חלאק'ה

יממה להילולא: מחאה גדולה; רוצים לעלות למירון במתכונת קורונה
חוגגים במירון בשנים עברו צילום: קובי הר צבי

פרסום ראשון: בצל החזרה לשגרה והחזרת המשק ולצד החזרת הלימודים ממשיכה הדרישה לאפשר הגעה לציון הקדוש של התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי זיע"א במתכונת קורונה בשיטת ה'דרייב אין' - התפלל וסע.

במירון השנה אושרו, כזכור, רק שלוש הדלקות במתכונת של עד עשרים איש נערכים. במשטרת ישראל ובכוחות הביטחון נערכים בכוחות מתוגברים ובהתפרסות שיא של אלפי שוטרים לשמירה על ההר לבל יגיעו מתפללי ההילולא.

על פי ההערכות, בכל שנה מגיעים למירון כ-180 אלף איש כדי להשתתף בהילולא הגדולה בעולם. השנה גם תושבי חו"ל לא יגיעו כך שמדובר על ארבעים אלף איש פחות ועוד אנשים רבים שיישארו בביתם. לאלו שבנפשם להגיע יש פתרון קל ובדוק. לפחות לאלו שיש להם חלאק'ה.

יוזמה שעלתה לפני ההילולא היא לארגן מחאה גדולה באישור המשטרה ליד מירון במטרה לבקש סליחה מרבי שמעון על כך שאי אפשר להגיע למקום ולהתפלל - כשהמטרה היא בקש מחילה מרבי שמעון. 

אחד העסקנים שמעורב בעניין אומר ל'בחדרי חרדים', "בשבועות לומדים כל הלילה, בתשעה באב צמים, בראש השנה תוקעים בשופר, ביום כיפור צמים, בסוכות אוכלים בסוכה ומקיימים מצוות ד' מינים, בחנוכה מדליקים נרות חנוכה, בעשרה בטבת צמים, בט"ו בשבט ראש השנה לאילנות, בפורים קוראים את המגילה מתנות לאביונים משתה ושמחה, בפסח אוכלים מצות, אז בל"ג בעומר עולים למירון ועושים תגלחת לצעירי הצאן, תנו לנו לעלות במתכונת קורונה. ויותר מזה, אם מותר קניון אז מדוע אסור רבי שמעון".

"אנחנו מגיעים ל"בקשת מחילה" מהתנא האלוקי שלא עשינו מספיק על מנת שיתנו לנו לעלות במתכונת קורונה", אומר העסקן. לדבריו, "בגלל שלא ראינו התקדמות, כבר מחר מתכוונים להגיש בקשה רשמית ומסודרת לקיים את המחאה במסגרת החוק". 

 

איש מירון ר' יעקב חיים מילר שהציע את רעיון ה'דרייב אין' אומר ל'בחדרי חרדים', "אני שמעתי על היוזמה של הפגנת המחאה, אבל אני דוגל בשיטת ההידברות ולא להגיע עם המשטרה לקצה. צריך לזכור שזה מותר מבחינה חוקית לעשות הפגנה אך אני דוגל בשיטת ההידברות עם המשטרה".

על פי התוכנית שמציעים במתכונת 'דרייב אין', אף אחד מהעולים למירון לא יצא מהרכב. וגם אם יהיו פקקי תנועה, אנשים יידעו שעל דעת כך הם מגיעים להתפלל כמה דקות בתוך הרכב ולחזור בחזרה. 

מפקדים בכירים במשטרת התנועה אומרים שהרעיון הוא בר ביצוע לאחר שהוצגה בפניהם התוכנית של המסלול המדובר. רק בשביל לסבר את האוזן: מצומת חנניה ועד היציאה ממירון, כולל המעבר לציון שהוא 10 קילומטר - הקיבולת היא של עד 1,200 רכבים לשעה, בהנחה שמקציבים 9 דקות נסיעה לכל רכב לאורך הסיבוב.

העסקנים שמטפלים ומעורבים בנושא אומרים בשיחה ל'בחדרי חרדים', "צריכים להבין דבר פשוט, אם מותר לנסוע בכבישי הארץ, והמדינה פותחת בהדרגה את כל המקומות, מדוע שלא יתאפשר לקיים בדרך הכי בטוחה את העלייה לציון של רבי שמעון בר יוחאי, שבכל שנה מגיעים כל כך הרבה אנשים להתפלל ביארצייט. המשטרה יכולה להשתמש בכוח שהיה מביאה בשביל לשמור על הסדר".

"כל אחד שיצא מהרכב יידע שהוא יכול לקבל קנס, השמירה תהיה בצורה כזאת שכולם עוברים בסרט נע או בשיטת ה'דרייב אין' של הבדיקות. כמו שראינו בחלוקות ה'קמחא דפסחא' שנעשו, או אפילו בהפגנות של החילונים שברוך ה' אף אחד לא נדבק שם. לא ייתכן שלכזו הילולא גדולה לא ימצאו פתרון".

עוד הם אומרים כי, "כבר ראינו שהציבור החרדי שומר על ההנחיות בצורה טובה. זה יעבוד מסודר לפי רישום מראש, וזה יתפרס גם יום לפני ההילולא וגם יומיים אחר כך, כמעט לאורך כל השבוע. כך יוכלו להשתלט וכל אחד יוכל להגיע ולהתפלל ברכב פרטי או בהסעה שישכור לשם כך. דורות של דורות עלו למירון בל"ג בעומר במסירות נפש. אפשר לתת לזה פתרון שבהבטחה ברורה - אף אחד לא יידבק כולם בתוך הרכב".

בנוסף, יש ילדי חלאק'ה שכפי מנהג האר"י הקדוש לגזוז את מחלפות ראשם במירון צריך לאפשר להם לקיים את המנהג כפי ההוראות של משרד הבריאות, מאות ילדים יהיו במצב שלא יזכו לקיים את המנהג כמו אבותיהם.

דרייב אין ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד