ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
מעוניין בתיק הבריאות

בנט תוקף: בליכוד מתלוננים על בג"צ, אך הם מינו את רוב השופטים

במסגרת 'התדרוך היומי' בנושא הקורונה, אותו נוהג להעביר בשידור חי בחשבון הפייסבוק שלו שר הביטחון, נפתלי בנט, הוא התייחס למגוון נושאים שעל הפרק ובראשם הוא תקף את הליכוד: "רובם של השופטים שיושבים שם מונו לעליון תחת שלטון הליכוד, הם מונו בעשור האחרון"

בנט תוקף: בליכוד מתלוננים על בג"צ, אך הם מינו את רוב השופטים
בנימין נתניהו ונפתלי בנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון נפתלי בנט תוקף היום (ראשון) את ההתמודדות ההסברתית של הממשלה מול אסטרטגיית החזרה לשגרה והוא טוען במסגרת 'התדרוך היומי', כי  "החובה שלנו כממשלה זו שקיפות". לדבריו "לא צריכים לעשות דברים כהפתעה ולחכות ברגע האחרון, לא יכול להיות שחכינו עד יום שישי לשמוע מחקר של גרטנר כדי להחליט אם לפתוח או לא (את הלימודים) אנחנו לא במלחמה.

"עכשיו החובה שלנו כממשלת ישראל היא שקיפות". הבהיר שר הביטחון בנט והוסיף כי "לא צריך להשאיר אנשים בערפל, הנתונים ידועים צריך להיסגר על מודל ולפרסם את זה בצורה שקופה". לטענתו "שימוש בתשק״ח (תקנון שעת חירום א.ק.) לא יכול להיות שיהיה דבר כליל כזה, צריך להתייחס בחרדת קודש, לחופש התנועה של האנשים אל מול הבריאות שלהם".

השר נפתלי בנט התיייחס לפתיחת בתי הכנסת לאור פתיחת הקניונים, הפארקים ובתי הספר והצהיר כי "גם את בתי הכנסת צריך לפתוח בצורה הדרגתית". בנט הדגיש כי "צריך לזכור שבתי הכנסת כן היו אחד המקומות המשמעותיים ביותר להידבקות, הפתיחה היא הכרחית. אבל בהדרגה, להתחיל מבחוץ לבית כנסת עם שמירה על מרחק ואז להכנס במספר מצומצם, אנחנו דוחפים לזה".

השר בנט התייחס גם למצב הפוליטי והנתק השורר בינו לבין ראש הממשלה בכל הקשור להרכבת הממשלה. "אנחנו לא לא תחת רושם שנלחמים עלינו שנהיה בממשלה, אנחנו רוצים להיות בממשלה כדי להשפיע. לטענתו "מאשימים אותנו שאנחנו רוצים תיקים משמעותיים וזו האמת -  באנו לפוליטיקה כדי להשפיע". בנט תקף ואמר כי "הממשלה שתקום לא תהיה קלה לניהול. לטענתו "הוועדה למנוי שופטים עברה לשמאל מלא מלא - ניסנקורן ימנה מאות שופטי שמאל".

"הליכוד העביר את הוועדה למינוי שופטים לידי כחול לבן כמו גם משרד הכלכלה שהן שפוטי ועדות שאלטר". בנט הוסיף לתקוף ואמר כי "אנחנו לא בלב שלם נכנס בממשלה, אלא רק אם משפעים". הוא אמר כי "נכון להיום זה בכלל לא בכיוון, בהחלט יכול להיות שנהיה באופוזיציה. בנט הדגיש כי במקרה כזה "נתמוך מבחוץ לכל מהלך טוב של הממשלה ונתנגד לכל מהלך רע".

בנט אף תקף את הליכוד באופן בוטה כשאמר: "אני שומע תלונות של ידידנו בליכוד על שופטי בית המשפט העליון, אבל רובם של השופטים שיושבים שם מונו לעליון תחת שלטון הליכוד, הם מונו בעשור האחרון".

בנט הוסיף ועקץ: "מצד אחד מתלוננים על בג"צ מצד שני אתם מיניתם אותם".

לראשונה מודה בנט כי הוא מעוניין בתיק הבריאות שהתפנה לאחר עזיבתו של ליצמן. במענה לשאלה הוא אמר כי "אנחנו מעוניים להשפיע ותיק הבריאות עם סמכויות בעניין קורנה הוא בהחלט תיק משפיע. הכדור נמצא רק אצל נתניהו". 

נפתלי בנט; קורונה מומ קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד