כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
החזרה לשגרה

למרות חששות ההורים: כ-60% נוכחות במערכת החינוך

לאחר חודשים רבים בהם מערכת החינוך היתה משותקת - שבה היום מערכת החינוך בישראל לפעילות באופן חלקי בצל נגיף הקורונה. למרות החששות, נרשמה נוכחות של כ-60% מהתלמידים במוסדות שפתחו

למרות חששות ההורים: כ-60% נוכחות במערכת החינוך
כיתה בבית ספר. אילוסטרציה צילום: pixabay

היום (ראשון), נפתחה מערכת החינוך לאחר כחודשיים בהם היתה סגורה, ורשמה שיעור נוכחות תלמידים של כמעט 60% בכלל בתי הספר היסודיים הממלכתיים (יהודי) שפתחו היום את שעריהם.

מדובר בכ-180 אלף תלמידים, מתוך כ-300 אלף תלמידים ברשויות ובמוסדות שהודיעו כי יחלו את הלימודים היום, הלומדים ביותר מ- 1,500 מוסדות חינוך.

צוותי החינוך היו ערוכים ומוכנים לקבל את התלמידים, והתרגשו לפגוש אותם הבוקר בכיתות. המורים פתחו את יום הלימודים בהסבר לתלמידים לגבי אופן הלמידה במתכונת החדשה וכן הדגישו את ההנחיות בנוגע לשמירה על מרחק חברתי וההקפדה על שמירת ההיגיינה בבית הספר, מתוך דאגה לבריאותם וביטחונם.

הרשויות המקומיות נערכו מבעוד מועד לפתיחת יום הלימודים: כל בתי הספר עברו חיטוי וניקיון יסודי, הותקנו סבוניות עם נוזל חיטוי, הוצבו שלטים עם הנחיות לתלמידים וצוותי החינוך, וכן הובהרה אחריות צוותי החינוך להצטיידות במסכה וחבישתה, בהתאם להנחיות.

למרות שרוב הרשויות פתחו את מערכת הלימודים, עיריות תל אביב ורמת גן החליטו ללכת נגד החלטת הממשלה ולא לפתוח היום את בתי הספר.

ראשי הרשויות, רון חולדאי וכרמל שאמה הכהן טענו כי העיריות אינן ערוכות למתכונת הנדרשת בהנחיות.

הבוקר הודיעה עיריית רמת גן כי ביום שלישי הקרוב יחלו בחזרה ללימודים, כאשר החינוך המיוחד יחל לפעול באופן מלא וכיתות י"א-י"ב ישובו ללימודים.

עוד לפי הודעת העירייה, כיתות א'-ג' ישובו ללימודים לכל המוקדם ביום ד' ולכל המאוחר ביום א'. מעיריית תל אביב אין חדש כרגע בעניין חידוש הלימודים.

משרד החינוך קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד