י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"האינטרסים של ארה"ב וישראל"

לאחר שגרמניה החרימה את חיזבאללה; איראן תוקפת

לאחר שגרמניה העבירה חוק בפרלמנט האוסר לקיים כל קשר עם מי מארגון הטרור חיזבאללה, באיראן תוקפים. "מדינות מסוימות באירופה נוקטות עמדות מבלי לקחת בחשבון את המציאות באזור מערב אסיה"

לאחר שגרמניה החרימה את חיזבאללה; איראן תוקפת
שר החוץ האיראני זריף צילום: רויטרס

איראן גינתה את החלטת גרמניה לאסור כל פעילות של חיזבאללה בגרמניה, ואת ההחלטה כי חיזבאללה הוא ארגון טרור, האיראנים טוענים כי המהלך משרת את האינטרסים של ארה"ב וישראל, כך דווח בתקשורת האיראנית.

כזכור, ביום חמישי המשטרה הגרמנית פשטה על מספר מסגדים שלכאורה היו קרובים לחיזבאללה.

"נראה כי מדינות מסוימות באירופה נוקטות עמדות מבלי לקחת בחשבון את המציאות באזור מערב אסיה ומתייחסות רק ליעדים של מכונת התעמולה של המשטר הציוני והמשטר האמריקני המבולבל". כך אמר דובר משרד החוץ האיראני עבאס מוסאווי.

לדבריו, חיזבאללה הוא ארגון "רשמי ולגיטימי בממשלת לבנון ושל הפרלמנט הלבנוני וכוח של יציבות פוליטית".

כזכור בשבוע שעבר גרמניה הוציאה את ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק. משרד הפנים הגרמני פרסם שבוע שעבר צו פדרלי המוציא את ארגון חיזבאללה מחוץ לחוק בגרמניה ואף נקט באמצעי אכיפה בכפוף להוראות הצו.

הצו אוסר לקיים כל קשר עם פעילי הארגון ואינו מבדיל בין זרועותיו השונות - צבאית, מדינית או סוציאלית. ע״פ הצו, נאסר לעשות כל שימוש בסמלי הארגון ונכסי הארגון בגרמניה, אם קיימים, יוחרמו.

שר החוץ, ישראל כ״ץ, בירך על ההחלטה ואמר "מדובר בהחלטה חשובה ביותר וצעד ערכי ומשמעותי במאבק העולמי נגד הטרור. אני מבקש להביע את הערכתי לממשלת גרמניה על הצעד ובטוח שממשלות רבות במזה"ת וקורבנות טרור החיזבאללה שותפים לתודה זו.
אני קורא למדינות אירופה נוספות ולאיחוד האירופי להצטרף ולאמץ מדיניות מתחייבת זו ולקרוא לילד בשמו: חיזבאללה, על זרועותיו הצבאית והמדינית, הוא ארגון טרור וכך יש להתייחס אליו״.

יו"ר כחול לבן ויו"ר הכנסת, רא"ל (במיל') ח"כ בני גנץ: הגיב לדברים לאחר הפרסום. "אני מברך את ממשלת גרמניה על ההחלטה החשובה להכיר בחיזבאללה על כל זרועותיו כארגון טרור ולאסור את פעולותיו באופן גורף על אדמת גרמניה. זהו מהלך משמעותי וחשוב במאבק העולמי נגד הטרור."

חיזבאללה איראן גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד