כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מכתב חריף

שר המשפטים נגד מנדלבליט: לא יכול להיות מ"מ פרקליט המדינה

לאחר שהיועמ"ש מנדלבליט הודיע כי יחליף את עו"ד דן אלדד כמ"מ פרקליט המדינה, השר אוחנה שיגר מכתב חריף לנציב שירות המדינה ובו הוא כתב כי הוא "כופר בסמכות שלקח לעצמו היועץ להיות ממלא מקום פרקליט המדינה"

שר המשפטים נגד מנדלבליט: לא יכול להיות מ"מ פרקליט המדינה
אמיר אוחנה/אביחי מנדלבליט צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

הסערה המשפטית: שר המשפטים אמיר אוחנה שלח מכתב חריף לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, בו הוא קובע כי אין בסמכותו של היועמ"ש מנדלבליט למנות את עצמו כממלא מקום פרקליט המדינה. אוחנה הודיע כי, "לאור הנסיבות שנוצרו, מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים, סיגל יעקבי, תישא באחריות הניהולית לכל גופי משרד המשפטים".

"אני כופר בסמכותו הנטענת של היועץ המשפטי לממשלה (להלן: היועץ), כפי שעולה במכתב ששלח היום להנהלת הפרקליטות, למנות את עצמו למ"מ פרקליט המדינה, ולשאת "באחריות הניהולית והמקצועית הכוללת לעבודת פרקליטות המדינה", מכתב שהוציא היועץ מבלי שנועץ ואף מבלי שיידע את הח"מ. היועץ איננו יכול לקחת לעצמו את תפקיד פרקליט המדינה, בהיעדר כל מקור חוקי לכך", כתב אוחנה.

"אנחנו עדיין חיים במדינת חוק. ריכוז סמכויות כזה, שנטל לעצמו אדם שלא פועל מכוח חוק, אינו עומד עם אף עיקרון בבסיס שיטתנו המשפטית. הוא אף מעיב על האפשרות של בירור האמת בדבר נושאים הקשורים במה שמכונה "פרשת הרפז", שכעולה מדיווחים שונים בתקשורת, בין היתר ע"י העיתונאית איילה חסון – החל בעת האחרונה".

אוחנה הוסיף כי, "על כן ובנסיבות אלה מי שתישא באחריות הניהולית לכלל גופי משרד המשפטים, והפרקליטות בתוכם (כן, היא לא הפכה לישות חיצונית השייכת למאן דהוא) – כולל לכל הנושאים התקציביים, נושאי כח האדם והנושאים הניהוליים השונים היא מ"מ מנכ"ל משרד המשפטים, הגב' סיגל יעקובי", כך חתם שר המשפטים את מכתבו.

אמיר אוחנה אביחי מנדלבליט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד