י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"עומד בפרץ כמלאך"

ראש ישיבת מיר על הגר"ח: כל דבריו מרוח השם

הגרא"י פינקל ראש ישיבת מיר התייחס בדבריו לגדלותו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי • "כל דבריו דברי קבלה, אין לו שום ידיעה חיצונית; אין לו שום שייכות לעולם הגשמי ולכל ענייני העולם מסביב - וכל דבריו זה מסורה מרוח השם ותורתו אשר בקרבו שהם דברי אלוקים חיים וקיימים לעד"

ראש ישיבת מיר על הגר"ח: כל דבריו מרוח השם
הגרא"י פינקל אצל הגר"ח קנייבסקי צילום: בעריש פילמר

ראש ישיבת מיר בירושלים, הגאון רבי אליעזר יהודה פינקל, נשא דברים לאלפי תלמידי הישיבה הלומדים בימים אלו דרך הטלפון. 

בדבריו התייחס להנהגת שר התורה הגר"ח קנייבסקי שגם בתקופה זו הוא עומד בפרץ להביא את דבר השם בהשקפה צרופה. 

ל'בחדרי חרדים' הגיע תוכן דבריו של ראש הישיבה הגדולה בישראל.

ראש הישיבה אמר בדבריו: "ברוך השם השגחה השאיר לנו נביאי האמת, המאור הגדול, שארית הפליטה, מופת הדור, מרא דכולה תלמודא, אם היה היום סנהדרין, הוא היה אחד מהם, מרן שר התורה שליט"א, שכל דבריו דברי קבלה, אין לו שום ידיעה חיצונית".

ראש הישיבה הוסיף, "אין לו שום שייכות לעולם הגשמי, ולכל ענייני העולם מסביב, וכל דבריו זה מסורה מ- רוח השם, ותורתו אשר בקירבו, שהם דברי אלוקים חיים וקיימים לעד".

הגרא"י פינקל התייחס לדבריו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי שיש לעשות הכל כדי לפתוח את הישיבות, "ודבריו בתקופה הזאת הם ממש לעיניים ולמשיב נפש, והוא יצא מגדרו, ועומד בפרץ כמלאך להביא את דבר השם, והשקפה הצרופה, והעיקר מה שהוא עומד, זה על ביטול תורה, שלא היה כדבר הזה, כמו שהגמרא בשבת לג' אומרת שזה אחד מהדברים שמביא מגיפה".

"וגם הוא עמד על עניין הענווה, שהעולם הרים ראש, כוחי ועוצם ידי, והעולם מסתדר לבד, ויודעים הכל, ויכולים הכל, וכמו שהנביא ישעיה פרק ב' באריכות, וגם על לישנא בישא, שנקבל מושג קצת מה זה בדד ישב". 

ההקלטה של ראש ישיבת מיר הגרא"י פינקל

הרב אליעזר יהודה פינקל ישיבת מיר הגר''ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד