כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בתגובה לפרסום שקרי על מירון

"גורמים זדוניים"; דרעי ל'בחדרי': אין לאף שר סמכות לאשר כניסה למירון

סאגת האישורים להר מירון בל"ג בעומר: השר אריה דרעי אומר הערב ל'בחדרי חרדים' כי אין שום סמכות לאף שר לאשר כניסה למירון. דרעי הוסיף והאשים "גורמים זדוניים" שעומדים מאחורי הפצת השמועות חסרות האחריות האלו. • "הם חפצים בכישלון ההיערכות לל"ג בעומר על פי כללי הזהירות המירביים"

"גורמים זדוניים"; דרעי ל'בחדרי': אין לאף שר סמכות לאשר כניסה למירון
אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

העיתונאי ברק רביד מחדשות 13 פרסם היום כי לפי טיוטת תקנות החירום קבוצה של ארבעה שרים - שר הדתות ועקנין מש"ס, שר הבריאות ליצמן מיהדות התורה, שר הפנים דרעי מש"ס ושר התחבורה סמוטריץ' מ"ימינה" – יוכלו לתת אישורים חריגים לכניסה להר מירון לטובת הדלקת מדורות.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' ביטל השר לחלוטין את הדברים ואמר ל'בחדרי' כי "אין סמכות לאף שר ולאף גורם ממשלתי לאשר כניסות למירון. מדובר בפרסום שקרי, ורק לשלושת ההדלקות בליל ל"ג בעומר יחולקו אישורים. המשטרה תאכוף את הדברים באופן חמור, וכאמור אין לאף שר כל סמכות לאשר כניסות למירון".

השר דרעי הוסיף ואמר כי "גורמים זדוניים שחפצים בכישלון ההיערכות לל"ג בעומר על פי כללי הזהירות המירביים, הם אלו שמפרסמים את הדברים בחוסר אחריות, וכי הם ייתנו על כך את הדין אם חלילה בגללם יבואו מספר רב של אנשים והמקום יהפוך חלילה למכשלה בריאותית".  

כזכור, וכפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' בדיונים שנערכו בהשתתפות ראש הממשלה והשרים סוכם, כי תוכן מפה מדויקת שתקבע היכן יתייצב כל משתתף בהדלקה, וזאת, כדי למנוע הדבקה בין המשתתפים, כששאר הציבור צפוי להשתתף בהדלקות מביתם באמצעות שידור חי שיופעל על ידי המשרד לשירותי דת.

יומיים קודם ההילולא צפוי הר מירון צפוי להיסגר והמשטרה תפנה את כל השוהים במירון ותשאיר ביישוב רק את התושבים הקבועים שמתגוררים במקום לאורך כל השנה. עוד סוכם כי כל דרכי הגישה למירון יחסמו ביום ההילולא.

יצוין כי לצד זאת תיאסרנה הדלקות בכל חלקי הארץ והמשטרה מתכוונת לאכוף את האיסור ולתת קנסות למפרים.

ל"ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד