כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תעלומה מקוממת

חולה הקורונה החרדי החלים, נקנס באלפי ש"ח ואולץ להיכנס שוב לבידוד

מקרה חמור החל בפשיעה של אדם חרדי שסיכן את ילדיו בחשיפה לחולי קורונה, הפך לסיפור הזוי בו האיש נכנס לבידוד ונקנס באלפי שקלים - ללא הסבר וללא כל היגיון 

חולה הקורונה החרדי החלים, נקנס באלפי ש"ח ואולץ להיכנס שוב לבידוד
שוטר עם חרדי צילום: Yonatan Sindel/Flash90

תעלומה מקוממת בירושלים: הסיפור החל בסוף השבוע האחרון, כאשר תושב ירושלים שהיה חולה קורונה ושהה בבית מלון 'דן פנורמה' בעיר, שוחרר מבית המלון המיועד לחולי קורונה לאחר שעבר את כל הבדיקות בהן יצא שלילי לנגיף.

היום (ראשון), שלושה ימים לאחר שהשתחרר, הגיע האיש - חולה הקורונה לשעבר, בשעות הבוקר עם שני ילדיו הקטנים למלון, וככל הנראה לאחר ששהה במלון מספר שבועות הכיר את שטח המלון היטב.

הוא נכנס עם ילדיו דרך דלת החירום, תוך כדי שהוא מעמיד אותם בסכנת הידבקות בנגיף הקורונה כשהם מסתובבים עמו במקום המיועד לחולים בלבד.

השוהים במלון שהבחינו באיש עם שני ילדיו כשהם חודרים לשטח המבנה, מיהרו להזעיק את אנשי הביטחון, אולם אלו הצליחו לחמוק אל מחוץ לשטח המלון תוך כדי שאנשי האבטחה דולקים אחריהם. לאחר שנמלטו, הזעיקו אנשי האבטחה את משטרת ישראל ולאחר צפייה בסרטוני האבטחה התבררה זהותו של החשוד. ניידות משטרה יצאו לחפש אותו באזור מגוריו וכעבור חצי שעה אותר האיש סמוך לביתו ללא ילדיו.

תחילה, הוא התנגד למעצר ולטענת השוטרים שהיו באירוע, הוא אף איים עליהם כי הוא חולה קורונה וכי הוא ידביק אותם במידה ויעצרו אותו. רק לאחר שנעצר בכוח והוכנס לניידת המשטרה, שינה את גרסתו וטען שכבר אינו חולה קורונה. לשאלת השוטרים ענה שחזר למלון עם שני ילדיו כדי לקחת חפצים שהשאיר במלון.

למרות ששוחרר - נקנס באלפי שקלים ונכנס לבידוד

הסיפור, מוזר ככל שיהיה, קיבל בשלב זה תפנית משונה לא פחות: אנשי מד"א שהוזעקו למקום לאחר שקיבלו דיווח על חולה קורונה שנתפס, הודיעו לאחר בדיקה כי במערכת מופיע האיש המדובר חולה בקורונה ומהווה סכנה לציבור.

החולה לשעבר טען באוזני השוטרים מנגד כי הוא בריא וכי בביתו יש מסמכים המעידים על כך שיצא שלילי לנגיף הקורונה. מכיוון שהמסמכים לא היו עליו, עלה החשש שמדובר בחולה מאומת והשוטרים ביקשו שאחד מבני משפחתו יביא את הטפסים כדי שלבינתיים החשוד לא יסתובב חופשי וידביק אחרים ובכך יהווה סכנה לציבור.

בני משפחתו הביאו לשוטרים את המסמכים המעידים על כך שהוא החלים מנגיף הקורונה, ובהם אכן נכתב כי נמצא שלילי פעמיים וחזר לביתו בריא בתאריך ה–30.4.2020.

בשלב זה קרו שני דברים שטרם קיבלנו עליהם תשובות בעלות הסבר חוקי והגיוני.

1. השוטרים נתנו לאיש דו"ח על סך 5,000 שקלים בגין הפרת הוראות של משרד הבריאות.

2. המשטרה חייבה את האיש בבידוד של 14 יום למרות שהחלים מנגיף הקורונה.

לטענת המשטרה, הוא שוחרר במקום ללא חקירה, והוא מחויב להיכנס לבידוד 14 ימים נוספים ורק לאחר מכן יזומן לחקירה. בנוסף, אמרו גורמים במשטרה, כי הם לא יודעים האם השוטרים העניקו את הדו"ח לפני שהובהר שהחשוד החלים מקורונה, או לאחר מכן ומסיבה שטרם הובהרה הוא חייב בבידוד. הגורמים הדגישו כי במידה והדו"ח שגוי, הוא יבוטל. יצוין כי המשטרה לא התייחסה כלל לנושא הילדים.

בתגובת משרד הבריאות נאמר כי, "המקרה נמצא בחקירת משטרה, לפיכך לא נוכל להתייחס לכל פרט בנושא זה". המשטרה סירבה להגיב ל'בחדרי חרדים' באופן רשמי, אולם גורם בכיר במשטרת ישראל אמר בשיחה עם 'בחדרי' כי הוא לא יודע לענות מדוע השוטרים חייבו אדם שהחלים מהקורונה והשתחרר להיכנס בשנית לבידוד.

הגורם העלה גם תמיהה על הקנס הגבוה שניתן לאיש. לטענת אותו גורם, הדו"ח נראה תמוה ולא ברור. במיוחד שבמשטרה לא מצליחים להסביר מדוע האיש נקנס על הפרת הוראות משרד הבריאות.

לאחר שפנינו לגורם במשרד הבריאות, הוא אישר לנו כי אין צורך להכניס לבידוד מי שהחלים מהקורונה ובא במגע עם חולים מאומתים אחרים. לאתר 'בחדרי חרדים' הגיעו גם עדויות מחולים שהחלימו מהקורונה ומתנדבים מיוזמתם למען חולי הקורונה הנמצאים במלונות - כשהם נותנים סיוע ותמיכה לחולים.

מדובר אם כן במקרה נוסף - במסגרת ההתנהלות במשבר הקורונה, בו אדם חרדי שביצע מעשה לא ראוי לחלוטין, אך הוא מטופל ונקנס באופן - שאין מאחריו לא חוק ולא היגיון, וכשהמשרדים והגופים הרשמיים השונים מפילים לאחר מעשה את האשמה אחד על השני ואף גוף אינו מעוניין לקחת אחריות ולספק הסברים ברורים.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד