י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ברקע הדיון בבג"צ

בכיר הליכוד: למרות שההסכם לא טוב, אני תומך בו

ח"כ מיקי זוהר, יו"ר סיעת 'הליכוד', על הדיון שנערך בבג"ץ באשר להמשך כהונת נתניהו כרה"מ: "לא נאפשר את הדחתו בניגוד לרצון הציבור" • על הסכם נתניהו-גנץ: "אני תומך בו"

בכיר הליכוד: למרות שההסכם לא טוב, אני תומך בו
מיקי זוהר עם נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כהונת נתניהו בסכנה? 11 שופטי בג"ץ דנו אתמול (ראשון) בשידור חי בעתירה נגד הרכבת הממשלה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, זאת בהתייחס לשלושת כתבי האישום שקיבל בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים. לקראת הדיון, שוחח יו"ר סיעת 'הליכוד' חבר הכנסת מיקי זוהר עם בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM, והביע את דעתו על הדיון בבג"ץ: "ראש הממשלה בנימין נתניהו נרדף ע"י המערכת". בהמשך התייחס להסכם הקואליציוני וטען כי "למרות שחשבתי שההסכם לא טוב, אני תומך בו. ההסכם בעייתי לא בצד האחדותי שלו, אלא בצד הפריטטי שלו".

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הסביר כי ההסכם הקואליציוני מורכב מ-3 חלקים. "עקרון מספר 1 שהוא ייהרג ובל יעבור זה שלא יאפשרו לנתניהו להקים ממשלה וזה ברור שתהיה מערכת בחירות רביעית. הסעיף השני, -האם יאפשרו את העיקרון של ראש הממשלה החלופי", וטען כי "אם יפגעו בזה ההסכם יתפוצץ". לדבריו, סעיף זה מקבע את מעמדם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן כחול לבן בשעה שהם לא ראשי הממשלה. החלק השלישי הוא "עניין 75 ח"כ לביטול החוק, אני מניח שאם זה סעיף שיבוטל זה לא יביא לביטול ההסכם".

כמו כן, הוא התייחס לטענות לפיהן ראש הממשלה נתניהו לא יפנה את מקומו לגנץ ויאפשר לו לכהן כראש ממשלה. "אני חושב שאין שום סיכוי שהדבר הזה יקרה. אני חושב שאם ההסכם יתממש הוא יתממש עד תומו, ובתום השנה וחצי נתניהו יפנה את תפקידו ויעביר את זה לגנץ, תוך כדי שהוא שומר על מעמדו כראש ממשלה חלופי, שהוא יכול להשפיע גם על שולחן הממשלה וגם בהחלטות המשמעותיות", אמר.

"אני יכול להגיד בצורה חד משמעית - נתניהו רוצה את ההסכם, לכן אני מכבד ופועל בהתאם להנחיית ראש הממשלה", הוסיף ח"כ זוהר. על אף התנגדותו להסכם, "הייתי בכנסת דאגתי שהחוק יעבור בקריאה ראשונה, ניהלתי את ההצבעה השגתי 72 תומכים, עשיתי את העבודה שנדרשתי משום שראש הממשלה מאמין בזה", אמר ח"כ והוסיף כי "אני מצדי אמרתי שההסכם בעיתי לא בצד האחדותי שלו אלא בצד הפריטטי שלו, שבעיני לא יכול להיות ש-59 ח"כ יקבלו מספר תפקידים זהה ל-15 ח"כ".

חבר הכנסת זוהר ידוע בהתנגדותו להסכם הקואליציוני, אך הוא הסביר כי "כשאתה מסתכל על המשוואה הפוליטית החדשה שנוצרה כשכחול לבן התפצלה ואתה רואה מי נשאר בצד של יש עתיד ומי נשאר בצד של כחול לבן, אתה בעצם מזהה הבדל בין אלו שפועלים אך ורק משנאה ורדיפה אחרי נתניהו, בלי קשר למה שטוב למדינה, לעומת אנשים שאתה יודע שלא אוהבים את נתניהו, שנתניהו הוא ראש הממשלה שהם היו רוצים, אבל הם אנשים ממלכתיים, שמקבלים החלטות בצורה הכי רצינית שיש, למרות שהם ונתניהו לא בדיוק מסכימים".

לטעמו, "זה דבר הרבה פחות גרוע מלהיות במצב בו אתה כל היום מבוקר עד ערב באובססיה כלפי איש אחד, נתניהו, ואתה מוכן לשרוף מדינה שלמה בשביל לפגוע באיש אחד". הוא הוסיף ואמר כי "אנחנו מסתכלים בסופו של יום על ההסכם בכללותו, הוא אומר שאפשר לנהל ממשלה במשך 3 שנים כשאף אחד מן הצדדים לא נפגע לנו. אין שום עניין לפגוע בהסכם הזה".

"התקשורת נשלטת על ידי גורמים שלא אוהבים את נתניהו"

לאחרונה, התפרסם סקר לפיו אם היו מתקיימות בחירות רביעיות הליכוד היו משיגים 41 מנדטים, עליה משמעותית מסבבי הבחירות הקודמים. יו"ר סיעת הליכוד התייחס לנושא ואמר כי "כמובן שסקרים כאלו מאוד מחמיאים, אבל בסוף יש מדינה שהיא יותר ממני ומראש הממשלה ומכולם. יש מדינה שצריך לנהל, שצריכה לטפל במשבר בריאותי וכלכלי, ויכול להיות במשבר ביטחוני עקב המצב הבריאותי, והדברים הללו, בסופו של יום, הרבה יותר חשובים מגחמות של פוליטיקאים. לכן, למרות שחשבתי באופן אישי שההסכם לא טוב אני תומך בו מכורח האחריות שאני מרגיש שצריכה לחול עליי, כמו על שאר ח"כ, וזה גם מה שראש הממשלה חושב".

הוא הפנה אצבע מאשימה כלפי התקשורת על נקיטת עמדה ברורה, וטען כי "התקשורת היא גוף מאוד חזק שיודע לעצב דעת ציבור, שיודע להכתיב סדר יום. היא נשלטת על ידי גורמים שלא אוהבים את נתניהו. אם ניקח את עיתון 'הארץ' ו'דה מרקר' אז כן - נשלט על ידי השמאל". הוא הוסיף כי "אדם חכם מאוד אמר לי שאין שום בעיה שתקשורת תבחר צד, אבל יש בעיה שהתקשורת לא מאוזנת, שיש הרבה מאוד כלי תקשורת שנוטים. אני מוכן שכל אולפן תקשורת יהיה כמו האולפן שאני מדבר פה עכשיו. צד אחד שמאפיין אג'נדה אחת וצד שני שמאפיין אג'נדה אחרת, אין שום בעיה עם אולפנים כאלה - כן ירבו".

כמו כן, הוא התייחס לטענות לפיהן בג"ץ נוטל לעצמו סמכויות יתר וכי הוא מוטה בפסיקותיו, מחד ולטענות לפיהן מדובר במינויים של ראש הממשלה עצמו, ולכן אינו יכול לטעון כי הם מוטים לפי אג'נדה כזו או אחרת, מנגד. "חלק מהמינויים שבמערכת התגלו כמינויים לא טובים, זה קורה. אנחנו בטוחים, זו עמדתנו הסובייקטיבית, שראש הממשלה נתניהו נרדף על ידי המערכת. זו העמדה שלנו, אתם לא מקבלים אותה אבל אנחנו בטוחים בה. מהרגע שאנחנו בטוחים בזה, אנחנו לא מוכנים לאפשר את הדחתו בניגוד לרצון הציבור. 'אנחנו' - אני מדבר על 2 מיליון אנשים, לא על מיקי זוהר", אמר.

לסיום, הודה חבר הכנסת מיקי זוהר כי אינו יודע כיצד יוכרע הדיון היום בבג"ץ, "יש כל מיני שמועות לכאן ולכאן לכן קשה מאוד להמר על ההחלטה. הפעם אני מוותר על התענוג להעריך מה יקרה כי הכול יכול לקרות בעיני".

(עריכה: עופרי גליכמן, רדיו 103FM)

מיקי זוהר בן כספית ינון מגל רדיו 103 FM בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד