י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
וכמה חולים נוספו בשבוע האחרון

מחקר קובע: 93% מהחרדים מקפידים לחבוש מסכה ביציאה מהבית

רוב הציבור החרדי נשמע להנחיות משרד הבריאות בהתמודדות עם נגיף הקורונה • במחקר מקצועי שערכה לפ"מ עולה כי 93% מהציבור החרדי סבורים כי יש ללכת להיבדק מיד אם מופיעים תסמינים • 87% סומכים על ההנחיות • וכמה חולים נוספו בשבוע האחרון • הנתונים המלאים

מחקר קובע: 93% מהחרדים מקפידים לחבוש מסכה ביציאה מהבית
בחור ישיבה עם מסכה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

במחקר מקצועי שערך לשכת הפרסום הממשלתי בימים האחרונים, נבדקו עמדות הציבור להנחיות משרד הבריאות להתנהגות בזמן הקורונה, בקרב מדגם מייצג של 741 מהמגזר החרדי.

תחילה נשאלו, ''כיצד אתם מתייחסים למגפת הקורונה העולמית להשפעתה בימים אלו בישראל?'' 51.8% השיבו כי ''היא מסוכנת לכולם אם לא מתגוננים כראוי'', 36.1% השיבו כי ''היא מסוכנת מאוד לכולם'', 10.8% סבורים כי ''היא מסוכנת רק למבוגרים וחולים'', 0.9% סבורים כי ''אין סכנה כלל'' ו-0.3% השיבו כי ''אינם יודעים''.

בשאלה השנייה נשאלו, ''האם לדעתכם כאשר יש תסמינים של חום, שיעול או קוצר נשימה, צריך ללכת להיבדק מיד?'' 93.2% השיבו כי ''חשוב לדעת אם יש לי קורונה, ולכן צריך ללכת להיבדק מיידית'', 2.8% מעדיפים ש''לא להיבדק כדי שלא יכניסו אותם לבידוד'', 2.7% השיבו כי ''אינם יודעים'' או סירבו להשיב ו-1.2% השיבו כי ''הם יתעלמו וזה יחלוף לבד''.

בשאלה השלישית, נשאלו ''כיצד יש להתייחס לחולי הקורונה שהבריאו?'' 35.6% השיבו כי ''הם חוששים שהם עדיין יכולים להדביק'', 26.8% השיבו כי ''אפשר להתקרב אליהם ללא חשש, הם פיתחו חיסון ולא מדביקים'',26.4% אמרו כי ''בכל מקרה, עדיף לא להתקרב אליהם'' ו-11.2% השיבו כי ''אינם יודעים או סירבו להשיב''.

בנוסף, נשאלו ''אם במהלך הימים האחרונים נפגשו או התארחו אצל חברים?'' 65% השיבו כי ''לא נפגשו כלל בימים האחרונים עם מישהו מחוץ למשפחה הגרעינית'', 30% אמרו כי ''הם נפגשים עם חברים בודדים וקבועים, תוך הקפדה על הכללים'', 2.6% השיבו כי ''הם נפגשים בימים האחרונים עם חברים ללא מגבלות'' ו-2.4% סירבו להשיב.

עוד נשאלו, ''באיזה תדירות התארחו או נפגשו עם משפחה בימים האחרונים''? 69% השיבו כי ''לא נפגשו עם המשפחה בימים האחרונים'', 21.7% אמרו ש''נפגשו פעם או פעמיים בלבד'', 6.2% השיבו כי ''נפגשים פעם בשבוע לפחות'', 1.8% אמרו כי ''נפגשים פעמים רבות ללא הגבלה'', ו-1.4% סירבו לענות.

משתתפי המחקר אף נשאלו ''אם הם נשמעים וסומכים על הנחיות כלל גורמי הממשלה השונים בהנחיות לציבור במהלך משבר הקורונה''? 42.1% השיבו כי ''הם סומכים מאוד על גורמי הממשלה השונים'', 38% השיבו כי ''הם סומכים על גורמי הממשלה השונים'', 14.5% השיבו כי ''הם לא כ''כ סומכים על גורמי הממשלה'', 3.2% השיבו כי ''הם כלל לא סומכים'', 2.2% השיבו כי ''אינם יודעים'' או סירבו להשיב.

בנסף נשאלו אם ''הם נשמעים וסומכים על הנחיות משרד הבריאות במהלך משבר הקורונה''? 50.3% השיבו כי הם ''סומכים מאוד על משרד הבריאות'', 37.6% אמרו כי הם ''סומכים על משרד הבריאות'', 8.7% השיבו כי הם ''לא כ''כ סומכים על משרד הבריאות'', 2.2% אמרו כי הם ''כלל לא סומכים על משרד הבריאות'' ו-1.2% השיבו כי ''אינם יודעים'' או סירבו להשיב

עוד נשאלו, אם ''בכל יציאה מהבית מפקידים על חבישת מסכה?'' 93.2% השיבו כי הם ''מקפידים לחבוש מסכה בכל יציאה מהבית'', 3.7% השיבו כי ''המסרים של משרד הבריאות לא מובנים להם והם אינם יודעים מתי לחבוש מסכה ומתי לא נדרש ללבוש מסכה'', 2% השיבו כי ''אינם מסוגלים לחבוש מסכה כי זה מפריע להם'', 1.1% חושבים כי ''אינה נדרשת מסכה ואמרו כי הם נזהרים ואינם חושש להידבק''.

משתתפי המחקר אף נשאלו ''האם הם מקפידים על שמירת מרחק של 2 מטרים במפגש עם אנשים שאינם מתגוררים אתם יחד, ונמנעים מהתקהלויות''? 88.1% השיבו כי ''מקפידים על שמירת מרחק ונמנעים מכל התקהלות'', 9.7% השיבו כי ''זה בלתי אפשרי במקומות הציבוריים שבהם הם נמצאים'', 1.2% השיבו כי ''המסרים בנושא לא ברורים ולא מובנים להם'', ו-0.9% השיבו כי ''הם לא חושבים שזה נדרש, הם נזהרים ולא חוששים להידבק''.

בשאלה האחרונה בדקו ''האם מקפידים על שמירת היגיינה ורחיצת ידיים''? 75.4% השיבו כי הם ''מקפידים מאוד על רחיצת ידיים בהתאם להנחיות'', 22.1% השיבו כי ''הם מקפידים לרוב ולא מסוגלים לזכור ולהפקיד בכל פעם'', 1.6% השיבו כי ''הם לובשים כפפות ונזהרים ולכן לא חוששים להידבק'' ורק 0.9% השיבו כי ''המסרים בנושא לא מובנים להם''.

בתוך כך, על פי נתוני המועצה לביטחון לאומי, בשבוע האחרון נוספו בירושלים 292 חולי קורונה מאובחנים, בבני ברק 111, בתל אביב 38, בבית שמש 58, במודיעין עילית 33, באלעד 14, בביתר עילית 15 חולים, באשדוד 17, בפתח תקוה 20 ובאשקלון 2 חולים בלבד.

קורונה הציבור החרדי מסכה מחקר חדש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד