י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פנה הודה, פנה זיווה, פנה הדרה

בגיל 87: המרא דאתרא והאב"ד הלך לעולמו

אבל בקהילה היהודית בקליבלנד שבארה"ב עם הסתלקותו לשמי רום של אב בית הדין המקומי והמרא דאתרא של קהילת שומרי שבת בגיל 87 | הרב זצ"ל היה דמות פלאית שכולם אהבו והעריצו בשל היותו מסור אך ורק לזולת | "אוי נא לנו ולעירינו כי פנה זיוו הודו והדרו, מי יתן לנו תמורתו", נכתב במודעת האבל

בגיל 87: המרא דאתרא והאב"ד הלך לעולמו
הרב ישראל חיים יהודה גרומר זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

מקליבלנד מגיעה הבשורה המרה על פטירתו של הגה"צ הרב ישראל חיים יהודה גרומר זצ"ל, בגיל 87.

הנפטר הדגול היה ראש אב בית דין בקליבלנד, ומרא דאתרא של קהילת 'שומרי שבת'. הוא מונה לרב בשנת 1981, ולראש אב בית דין בשנת 1984.

הוא היה מתמיד אגדי, והיה עסוק כל חייו בהרבצת התורה לקהילתו, הוא היה מגדולי פוסקי ההלכה בקליבלנד, שום נושא קהילתי לא היה גדול מדי, או קטן מדי, בכל נושא אליו נדרש היה הרב המנוח זצ"ל מטפל במסירות, וכל זאת מעבר לתפקידו כרב. הרב גרומר זצ"ל היה כל כולו לצרכי ציבור ללא שום מחשבה על עצמו, רק לתת לכולם עם לב רחב שהיה בו מקום לכל סוגי האנשים.

הוא הותיר אחריו את אשתו, הרבנית רחל גרומר, שעמדה לצידו כל השנים בהן יכל להרביץ תורה ודעת בשקט ובהרחבת הדעת.

הישיבה הגדולה של טעלז פרסמה מודעת אבל על רבם הגדול שנסתלק וכך נכתב בה:

משתתפים אנו בצערם ואבלם של כל בני עירינו קליוולנד, בהגיע השמועה הקשה אודות הסתלקותו, של זקן הרבנים ומורי הוראה בעירינו, הגאון הישיש עמוד התורה, ועמוד ההוראה, המוכתר בכל מדה נכונה.

הגה"צ הרב ישראל חיים יהודה גרומר זצוק"ל, אב בית דין דקליוולנד ומרא דאתרא ק"ק שומרי שבת, שם ישב על כסא הרבנות רבות בשנים וניהל עדתו בנעימות הילוכו וברוב אהבתו.

גודל ענוותנותו כסתה אמץ גאונותו וגבורתו בתורה הק' ויראת שמים. אוי נא לנו ולעירינו כי פנה זיוו הודו והדרו, מי יתן לנו תמורתו. ברכת תנחומין נשגר לאשתו הרבנית החשובה תליט"א שעמדה לימינו במסירות נאמנה, וליתר בני המשפחה שיח'.

ירפא ה' שבריכם ושברינו ולא נוסיף עוד לדאבה.

בשם הנהלת הישיבה הק' דטעלז
אהרן דוד הלוי גולדברג ראש הישיבה.

קליבלנד הרב ישראל חיים יהודה גרומר זצ"ל טעלז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד