כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"רגעים לא נעימים ואף מקוממים"

זעם: שוטרים פלסטינים עצרו ארכיאולוגים ישראליים

מדינה ללא ריבונות - שוטרים פלסטינים עצרו הבוקר ארכיאולוגים ישראלים בצפון השומרון | "שוטרי הרשות הפלסטינית דרשו מאיתנו לרדת מהרכבים, ואנחנו סירבנו", הם מספרים

זעם: שוטרים פלסטינים עצרו ארכיאולוגים ישראליים
מעדר צילום: unsplash

איתן מלט, יצא הבוקר (שני) יחד עם שני ארכיאולוגים, לאתר תל פארסין שבצפון השומרון, באזור הנמצא בשליטה ישראלית מלאה, על מנת לסקור את הפגיעה בארכאולוגיה. מדובר באתר הנמצא מרחק 5 דקות נסיעה מהיישוב חרמש בצפון השומרון. באתר ישנם שרידי יישוב יהודי גדול שהתקיים במקום. בין השרידים ראויים לציון מקווה טהרה שנחצב בימי בית שני והיה בשימוש עד התקופה הביזנטית, מערות קבורה, מערת בית בד, מערכות תת קרקעיות ומבנים מרשימים מהתקופה העותומאנית.

צוות הארכיאולוגים נתקל במחסום פתע של שוטרי הרשות הפלסטינית, באזור הנמצא בשליטה ישראלית מלאה, ולשוטרי הרשות אסור לפעול, ובטח לא להסתובב חמושים. "שוטרי הרשות הפלסטינית דרשו ממנו לרדת מהרכבים, ואנחנו סירבנו", מספר מלט. "אלו היו רגעים לא נעימים, אבל בעיקר מקוממים. לאחר שפנינו לצה"ל, הם החליטו להעביר אותנו במחסום דותן הסמוך".

"העיר 'פרש' מעולם לא נחפרה בצורה מסודרת ע"י ארכאולוגיים אבל נחפרת בידי שודדים ערביים מקומיים בצורה אגרסיבית כי מדינת ישראל לא לוקחת אחריות", מוסיף מלט. "בעיני, זה הצד השני של המטבע לעובדה ששוטרי הרשות הפלסטינית מסתובבים חמושים באזורים ישראליים מובהקים. אנחנו קוראים לממשלת ישראל לאמץ תכנית להגנה על אתרי המורשת שלנו."

ארגון "שומרים על הנצח" הפועל לשמירה על אתרי עתיקות ביהודה ושומרון, מבצע לאחרונה, פרויקט מיפוי של אתרי עתיקות הסובלים מחפירות פיראטיות, ביזה ופגיעה בממצאים על ידי פלסטינים.

משטרה פלסטינית ארכיאולוגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד