י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

רמקולים בערים, שידור טלפוני עם מאות אלפי קווים ויציקת שמן בשליחות הציבור

פרטים על ההדלקה של כלל ישראל: רמקולים בערים, שידור טלפוני עם מאות אלפי קווים ויציקת שמן בשליחות הציבור • ההדלקה המרכזית על גג הציון בצל הקורונה

רמקולים בערים, שידור טלפוני עם מאות אלפי קווים ויציקת שמן בשליחות הציבור
חרדים במירון בל"ג בעומר צילום: אלי סגל

הפרטים המלאים סביב ההדלקה המרכזית על גג הציון העומדת להיות ההדלקה של כלל ישראל, הולכים ונחשפים. בהתאם להוראות הממשלה, ההדלקה של שלומי אמוני ישראל אשר תועלה על ידי כ"ק מרן אדמו"ר מבאיאן, תחל בשעה 8:30 בערב וייעשו מיטב המאמצים לשמר את כלל המנהגים הקדושים שהונהגו בקרב ישראל במסגרת ההדלקה הפותחת את שמחת ההילולא. חרף הנהלים המאוד קשוחים, מצאו עסקני הציבור דרך הגיונית לקיים את המעמד בתנאי השטח הקיימים.

המעמד ישודר בו זמנית במערכות כריזה שיוצבו במרכזי הערים ואשר יאפשרו לרבבות אלפי ישראל להתחבר בו זמנית לרגעי ההוד הנוראים כשכל הלבבות מתקשרים בדבקות נפלאה בתנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי. במקביל, יתקיים שידור במערכת הטלפונית "קול מירון" המאושרת על ידי וועד הרבנים לענייני תקשורת, כשלשם כך יוקצו מאות אלפי קווים אמינים, מה שימנע קריסה בשעות השיא.

שעות ספורות קודם המעמד, יתחיל לפעול פרויקט יציקת השמן, כששליחי ההדלקה המרכזית על גג הציון, יתייצבו על יד עמוד ההדלקה המסורתי ויצקו שמן בשליחות פרטית ואישית של אחד ואחד שיהיה מעוניין בכך. נדרי הצדקה בשעת יציקת השמן יוחלקו לעניי ארץ ישראל כמקובל. בעת יציקת השמן יזכירו השלוחים בפרטיות את שמו ושם אמו של המבקש תוך הזכרת בקשתו לישועה. שלוחי דרבנן ליציקת השמן ימשיכו לעמוד על משמרתם גם בשעות שלאחר סיום ההדלקה כשהכוונה הינה שיצקו במשך כל ההילולא עד לשעת הרצון המיוחדת בעת נעילת ההילולא.

על פי המסתמן, קודם למעמד ההדלקה יתקיים מעמד תפילה עולמי שיאחד את כל קהילות הקודש בארץ הקודש ובחו"ל, בתפילה בוקעת קריעים "רפואה שלימה תרפאנו בהילולא דבר יוחאי, פרנסה בריווח תכלכלינו בזכות אדוננו בר יוחאי", וזאת עקב המצב הרפואי הלא פשוט העובר על כלל ישראל וכן בעקבות שבירת מטה לחמם של משפחות רבות מישראל בעקבות הקורונה.

הפעילות סביב ההדלקה מתקיימת כל העת מסביב לשעון, כשמה שעומד לנגד עיני המארגנים הינו שביעות רצון הציבור וקיום מגוון אפשרויות יעילות להתקשרות עם ההילולא קדישא גם בעת זו. ועם כל זאת, לא חדלה לרגע התקווה כי המצב המיוחד יפנה את מקומו לשגרה ברכוה ורבבות אלפי ישראל ינהרו בהמוניהם במשעוליו נוראי-ההוד של הר מירון, כשצלילי שירת ההילולא שלא מעלמא הדין מסעירים כל לב.

 

ל"ג בעומר קורונה חסידות באיאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד