כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לאחר ההתפרצות הקשה

ברפובליקה השיעית מנסים לחזור לשגרה: מסגדים ובתי ספר ייפתחו

לאחר ההתפרצות הקשה באיראן שהובילה לאלפי הרוגים, ברפובליקה האסלאמית מנסים לחזור לשגרה. מסגדים ובתי ספר ייפתחו מחדש ב- 132 ערים שנמצאות בסיכון נמוך

ברפובליקה השיעית מנסים לחזור לשגרה: מסגדים ובתי ספר ייפתחו
אזרחים באיראן צילום: unsplash

באיראן מנסים לחזור לשיגרה לאחר אלפי מתים מנגיף הקורונה, המספר הוא בסביבות 6,200 מתים, אך אלו מספרים שסופקו על ידי הרשויות ברפובליקה האסלאמית של איראן, ולפי מומחים במערב - הם אינם אמינים.

איראן מתכננת לפתוח מחדש מסגדים ובתי ספר באזורים שהיו ללא חולים רבים בנגיף הקורונה, האיראנים שנאנקים תחת כלכלה קורסת עם מיליוני מובטלים, מתחילים להקל את המגבלות.

עם סגירת המסגדים ו'מפגשים דתיים' שנאסרו מאז אמצע מרץ במדינה המוכה ביותר במזרח התיכון מבחינת קורונה. איראנים רבים הפכו מגרשים גדולים למתחם 'דרייב-אין' במהלך חודש הצום המוסלמי ברמדאן, הם הגיעו לשם ברכב ונשארו בפנים, וכך כולם התפללו יחד.

הטלוויזיה הממלכתית שידרה תמונות בהן נראים אנשים ברכביהם צופים בטקסים דתיים על מסך גדול בחניון בטהרן.

מסגדים ייפתחו מחדש ב -132 ערים בסיכון נמוך או 'ערים לבנות', לאחר שמשרד הבריאות באיראן חילק את המדינה לאזורים לבנים, צהובים ואדומים בהתבסס על מספר החולים ומקרי המוות.

דרשות תפילת יום שישי יתחדשו גם באזורים אלה. עם זאת, כל הצעדים הללו יינקטו על ידי הוראות של שמירת מרחק וחבישת מסכות, כך אמר נשיא איראן רוחאני בשידור טלוויזיוני.

באיראן טוענים כי ההדבקות החלו לרדת הדרגתית, וכי מספר המתים הוא -6,203 ומספר המקרים המאובחנים כנשאים הגיעו ל - 97,424.

קורונה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד