כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
לקראת חקיקה

הממשלה מתכוונת להמשיך להשתמש בשב"כ עוד שישה שבועות

שב"כ ימשיך לסייע באיכון הטלפונים של חולי הקורונה לפחות בשישה השבועות הקרובים, כך על פי הצעה שהעלה היום ראש הממשלה בפני השרים לקראת חקיקה בכנסת

הממשלה מתכוונת להמשיך להשתמש בשב"כ עוד שישה שבועות
אילוסטרציה צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הביא היום (שני) להחלטת השרים בעקבות המלצת ראש צוות השרים שעוסק בנושא, הצעה שתבקש להאריך בשישה שבועות נוספים את השימוש בשב"כ במקביל להפצת תזכיר חוק שיעגן את הסמכות ובחינת חלופות.

על פי ההצעה, בעקבות דיון שערך אתמול נתניהו עם גורמים במשרד המשפטים ומשרד הבריאות, יופץ תזכיר חוק בנושא להערות הציבור בעוד שבועיים, ההערות יתקבלו תוך שבוע. עד שיושלם התהליך, הממשלה תבקש מוועדת המשנה להאריך את סמכות השב"כ בעוד 6 שבועות לפחות.

כזכור בג"ץ פסק כי את השימוש באיכוני השב"כ יש לעגן בחקיקה, ובעקבות כך תובא לממשלה ההצעה לאשר את השימוש בשב"כ לאיתור מי שבא במגע עם חולים, ועדת המשנה למודיעין, בראשות ח"כ גבי אשכנזי, נתנה לממשלה עד מחר (שלישי) לעדכן אותה אם בכוונתה לקדם את הצעת החוק, כדי שתקיים דיון בחלופות אפשרויות.

אתמול הודיעה הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים שהיא מתנגדת להמשך השימוש בכלי השב"כ כסיוע למשרד הבריאות בחקירות אפידמולוגיות. מנייר עמדה ששלחה הרשות למעוצה הציבורית להגנת הפרטיות – הגוף המייעץ לשר המשפטים בנושא - היא המליצה לפנות לחלופות אחרות (כגון אפליקציות אזרחיות) כדי לסייע למשרד הבריאות, ולא לעגן את הסמכות בחקיקה.

איכון טלפון קורונה שב"כ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד