כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חרקים במזון • צפו

המחלימים במלון דן בתל אביב זועמים: האוכל הכשר לא ראוי למאכל אדם • צפו

חרדים השוהים במלון הקורונה דן פנורמה בתל אביב זועמים. לטענתם האוכל הכשר שמוגש אינו ראוי למאכל אדם. מתנדב זק"א: האוכל הכשר עם תאריך פג תוקף. בנוסף מתלוננים שוהי המלון על כללים נוקשים מידי ביחס לשאר המלוניות. "גם באוויר הפתוח אסור לנו להסתובב ללא מסיכה"

המחלימים במלון דן בתל אביב זועמים: האוכל הכשר לא ראוי למאכל אדם • צפו
האוכל במלון דן פנורמה צילום: צילום מסך

חולים הנמצאים במלון 'דן פנורמה' בתל אביב מתלוננים על בעיית בטיחות חמורה ואוכל שלא ראוי למאכל אדם. במלון נמצאים כ – 170 חולים ומתוכם ישנה קבוצה של 30 חולים חרדים.

לטענת החולים השוהים במלון, בכל חדר יש מפה מפורטת עם פתחי יציאת חירום למקרים של שריפה או סכנות אחרות, אולם דלתות החירום נעולות ולא ניתן לפתוח אותן. "כולנו מבינים שמדובר במלון המיועד לחולי קורונה ולכן חשוב שאנשים מבחוץ לא יכנסו, אבל מדובר כאן בסכנת חיים" אמר דוד שלא הסכים לחשוף את שם משפחתו.

יוסי לנדאו, מתנדב זק"א בסניף לכיש טען שהאוכל המגיע בחמגשיות לאלו השומרים על כשרות מהודרת הוא מזעזע עם תאריך יצור חתום עליו 16.03.2020. כדי להבין, אלו מנות שהוכנו אחרי חג פורים ושלושה שבועות לפני חג הפסח.

החולים רוצים לאכול ואין להם כאן משהו אחר, כי לא נותנים לנו, ואז פותחים את החמגשיות, נתקלים בזבובים וחרקים וזה דוחה ברמות. התלונות, הם לא רק כנגד האוכל החם, אלא גם מדובר במוצרי מזון אחרים שתאריך התפוגה שלהם פג כגון מוצרי חלב וגבינות.

יש מספר מלונות המיועדים לציבור החרדי, אולם מסתבר שהבחירה לא תמיד נתונה בידי החולים וגורם חיצוני קובע להם היכן הם ישהו במהלך התקופה שבה הם מחויבים להיות באזור בידוד. יוסי לנדאו סיפר ל'בחדרי' : "נתנו לי שתי אופציות, מלון דן או באשקלון, מכיוון ששמעתי שבמלון דן יש גם חולים חרדים ובאשקלון פחות, אז העדפתי להגיע לכאן ובלית ברירה".

חרדי הנמצא במלון, לא מקבל אוכל ראוי ולכן המשפחות של המאושפזים צריכות להגיע עם אוכל חם מהבית. הבעיה הגדולה הייתה עד אתמול, פיקוד העורף הסכים לתת את האפשרות להכניס אוכל מבושל מבחוץ והחולים החרדים נשמו לרוחה, אלא שהחגיגה הסתיימה מוקדם מהצפוי וההוראה החדשה שהגיעה היא, מותר להכניס אוכל חם מבחוץ רק בטווח השעות 8 עד 10 בבוקר בלבד. יוצא שמשפחות החולים המתגוררים בערים מרוחקות או כאלו שלא מצליחים להגיע בשעות הבוקר הבעייתיות האלו נותרים עם החמגשיות ואותם כפי שאמרו לנו מספר שוהים חרדים במלון – לא ניתן לאכול. "בנאדם רוצה לאכול ארוחה חמה מהבית בשעות אחר הצהריים או הערב, לא בשמונה בבוקר" הוסיף לנדאו.

חולים השוהים במלון אמרו שמרגע יציאתם מהחדרים, הם מחויבים להסתובב רק עם מסיכה ואסור להוריד אותה. בשיחה איתם, הם אומרים שערכו בירור בבתי מלון נוספים לחולי קורונה ושם אין חיוב להסתובב עם מסיכות על הפנים, אלא רק באזורים מסוימים של המלון. "גם באוויר הפתוח אסור לנו להסתובב ללא מסיכה" סיפר לנו חולה נוסף השוהה במלון 'דן פנורמה'.

עד לשעה זו לא התקבלה תגובה דברים מפיקוד העורף. לכשתגיע היא תפורסם.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד