כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בסימן תשובה: ידשקייט לא רק לחרדים

שנת תש'ע כבר כאן וגם בציבור החילוני מורגשת אווירת ההתעוררות. יותר ויותר אנשים שאינם שומרי מצוות מגיעים לחנויות בריכוזים החרדיים ורוכשים מוצרים בעלי אופי יהודי

בסימן תשובה: ידשקייט לא רק לחרדים

במלכות וקסברגר, רשת חנויות ותיקה ומוכרת למזכרות ומוצרים יהודיים רואים את השינוי ההולך וגדל. "השנה,ניכרת תנועת קונים מוגברת מהמגזר הכללי. בשונה משנים קודמות, ניתן להצביע על עליה משמעותית ברכישת מוצרי יודאיקה ואומנות יהודית", אומר יואל וקסברגר, אמן ומנהל מלכות וקסברגר.

"בעבר המוצרים נמכרו בעיקר לציבור חרדי ודתי, כיום, מגיעים אנשים שאינם שומרי מצוות וקונים מוצרים רבים עם הווי יהודי אומנותי".

אחד מהמוצרים היותר נמכרים והיותר מבוקשים בזמן האחרון הוא הספר "אגדה לחגי תשרי" שיוצא בימים אלו במהדורה שלישית. "אחד האנשים נכנס לחנות ובדמעות סיפר שפעם ראשונה שהוא מבין מה זה 'כפרות', ומה זה 'תשליך'. המושגים היהודיים שמוכרים לנו כל כך טוב, לא ידועים בכלל לציבור הזה, ואלו שכן נתקלו בשמות כמו "כפרות" ו"תשליך" לא באמת מבינים במה מדובר. הספר פתח לאנשים את העיניים, בעזרת משלים וציורים הוא הצליח להעביר מסרים עמוקים ורגש יהודי עמוק".

לא תמיד הצורך במזכרות יהודיות היה ניכר, לאחרונה הצורך מורגש יותר ויתר. הורים רוצים שגם ילדיהם יחושו טעם יהדות וירחיבו את עולם המושגים היהודי, בייחוד בתקופה הנוכחית, שהפער הרוחני רק הולך וגדל והנתק של הנוער הולך ומעמיק.

זה לא מובן מאליו, אומר יואל וקסברגר הציבור כזה יכול לקנות מתנות בעל אופי חומרי יותר, הוא יכול למצוא מתנות גם בקניונים הקרובים אליו,ומשום מה הוא מתעקש לטרוח להגיע לערים החרדיות ולרכוש מוצרים יהודיים אומנותיים, מרגשים.

העניין מורגש לא רק בארץ, בקהילות גדולות בגרמניה ובאוסטרליה מתעוררים אנשים ומחפשים קורטוב של רוחניות, בתפילת ראש השנה אנשים ישבו עם הספר שלנו ובכו. יש הרגשה של התעוררות גדולה מאוד.

במדפי החנות של מלכות וקסברגר, פאר היצירה היהודית תוכלו למצוא עולם שלם של מזכרות ויצירות אומנות יהודיות, כל אחת מרגשת יותר מקודמתה. אחד מהמוצרים היותר מבוקשים בזמן האחרון הוא הספר "אגדה לחגי תשרי" שיוצא בימים אלו במהדורה שלישית. "הגענו למצב שכמה ימים אחרי ההוצאה לאור, היינו צריכים להדפיס מהדורה נוספת, זה הנחת שלנו, אומר יואל וקסברגר. ואם תמונה או איור אחד, העלו את הרגש היהודי במישהו, זה השכר הגדול ביותר שאנו יכולים לקבל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד