כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"נועד לעכב החזרה לשגרה"

ההקלות החדשות: משרדי האוצר והבריאות בעימות חריף

עימות חריף התפתח בין משרד האוצר לבריאות לאחר שבנוסח העדכני של תקנות הממשלה הכניס משרד הבריאות שינויים בניגוד להסכם עם האוצר. "זה רק נועד לעכב עוד יותר את התהליך של חזרה לשגרה ולעבודה"

ההקלות החדשות: משרדי האוצר והבריאות בעימות חריף
שוק מחנה יהודה צילום: Nati Shohat/Flash90

עימות חריף בין משרדי הממשלה: משרד הבריאות שלח בשעה 4:00 לפנות בוקר נוסח עדכני לתקנות שעולות כעת לאישור הממשלה ללא ידיעת משרד האוצר, ובו הוכנסו שינויים של הרגע האחרון, לאחר שכבר הושגו הסכמות בין הצדדים, במשרד האוצר זעמו על הדבר.

ישנם הרבה אי הסכמות בין האוצר למשרד הבריאות, בין היתר, משרד הבריאות מתעקש על רישום פרטני של לקוחות בכניסה לקניונים, וכן ביציאה מהם ובמעבר בין מתחמים.

גורם בממשלה תקף את הדרישה ואמר כי "זה נועד כדי לבוא ולסמן לציבור שזה מקום מסוכן שעדיף לא להתקרב אליו. ברור שזה לא ישים ויעכב את פתיחת הקניונים. במתווה של משרד הבריאות הקניונים מגיעים מאוחר יותר, אז זה למעשה מה שהם רוצים שיקרה בפועל".

אחד הנושאים שעליהם הגיעו שני המשרדים להסכמה, הוא הרחבת ההגבלה לשני אנשים במעלית כך שיוכלו לעלות במעלית חצי מהתכולה הקבועה. אולם, במשרד הבריאות שינו זאת לרבע מהתכולה, ורק בבניינים שיש בהם מעל לעשר קומות. גורם בממשלה יצא נגד השינוי ואמר כי "זה רק נועד לעכב עוד יותר את התהליך של חזרה לשגרה ולעבודה".

כמו כן, בתקנות החדשות לפי הצעת משרד הבריאות בוטלו ההחרגות של מקומות עבודה רבים מהתו הסגול, כאשר לפי ההסכם הראשוני בין הצדדים, עסקים קטנים עד 10 עובדים, חברות הייטק וכן תעשייה מייצאת, ענף החקלאות, עבודות בינוי, ענף המזון וחברות שילוח היו אמורים להיות מוחרגים מהצו.

"משרד הבריאות מנסה עכשיו לסגור עם משרד האוצר חשבון על גב הציבור אחרי שהאוצר פרסם אתמול את המתווה שלו והדרישה להקמת צוות בין-משרדי שינהל את החזרה לשגרה כמו שצריך", אמר גורם בממשלה. "זה חוסר אחריות, חוסר התחשבות ופגיעה בציבור, קטסטרופה ושערורייה מוחלטת".

משרד הבריאות משרד האוצר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד