י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"יום היסטורי"

המעלית במערת המכפלה: שר הביטחון אישר; החכי"ם מברכים

שר הביטחון נפתלי בנט אישר באופן סופי את הקמת המעלית במערת המכפלה לטובת ציבור הנכים. ח"כ מלכיאלי: זהו "יום היסטורי". ח"כ משה אבוטבול: "שמחתי להגשים את בקשת הראשון לציון הרב בקשי דורון זצ"ל". ח"כ משה ארבל: "קידום הנגישות לאנשים עם מוגבליות צעד אנושי חשוב"

המעלית במערת המכפלה: שר הביטחון אישר; החכי"ם מברכים
עצרות תפילה במלאת 74 ליום השחרור וההצלה צילום: אלי איטקין, איליה דולגופולסקי ולוי נזארוב

אתמול (ראשון) אישר שר הביטחון נפתלי בנט באופן סופי את הקמת המעלית במערת המכפלה לטובת ציבור הנכים.

השר הנחה את מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, לבצע את כל הפעולות הנדרשות להפקעת המקרקעין במקום לשם הנגשת מערת המכפלה.

כמו כן, אישר השר בנט למועצת התכנון העליונה (מת"ע) ליטול את סמכויות התכנון הנדרשות להשלמת כלל הליכי התכנון מעיריית חברון. "אבקש לקדם את הנושא ללא דיחוי", כתב השר למתפ"ש.

אישור השר התקבל לאחר אישור משרד המשפטים מלפני מספר שבועות, וכן הסכמתם של ראש הממשלה ושר החוץ שהתקבלו בסוף השבוע האחרון.

שר הביטחון, נפתלי בנט, הביע שביעות רצון מהמהלך. "במשך שנים פיתוח מערת המכפלה עוכב, הגיע הזמן להתקדם. אנחנו נותנים אור ירוק לבניית המעלית כדי להפסיק את האפליה ארוכת השנים במקום".

"כל אדם, בעל מוגבלות או לא, צריך לקבל את האפשרות לבקר במערה, שהיא אתר מורשת יהודי חשוב. כך נראה פיתוח התיישבות - במעשים ולא במילים. אני מודה לראש הממשלה ולשר החוץ על שיתוף הפעולה", הוסיף בנט.

הח"כים החרדים שהיו מראשי הפעילים בנושא שיגרו כולם דברי ברכה, ביניהם חה"כ מיכאל מלכיאלי מיוזמי הנגשת מערת המכפלה בתגובה לאישור הסופי של כלל הגורמים והיציאה לדרך להנגשת המערה: "זהו יום היסטורי לא פחות. אני מברך את כלל הגורמים אשר הביאו לרגע מבורך זה, ראש הממשלה, שר הפנים, שרי החוץ והביטחון, ובראש ובראשונה מר שי גליק וארגון 'בצלמו'. מרגש אותי אישית, שמועד זה נופל תוך השלושים לראשל"צ הרב בקשי דורון זצ"ל, שבקשתו וצוואתו מיו"ר התנועה הרב דרעי הייתה הנגשת המערה לכלל הציבור, יהודים ושאינם, דתיים ושאינם, 'אדם' באשר הוא אדם. כולי תקווה, שבימים הקרובים ממש נוכל לברך על המוגמר, ויתאפשר לכל אדם לשפוך שיח אצל אבות ואמהות האומה, בקלות ובכבוד".

ח״כ משה אבוטבול (ש״ס) הודה גם הוא לשר הביטחון נפתלי בנט על האישור להנגשת מערת המכפלה: "זהו סיום מבורך של תהליך ארוך שעברנו אני וחברי לסיעת ש״ס להנגשת מערת המכפלה. בעקבות פניית נכים רבים ובפרט פניית הראש״ל הרב אליהו בקשי דורון זצ"ל והסרטון שבו הועלה הרב למערה ע״י חיילי משמר הגבול, נכנסנו לעובי הקורה. פנינו לכל הגורמים הרלוונטיים וב״ה הלחץ נשא פרי ונקווה שהכל ילך עכשיו במהירות, חברי היקרים בסיעת ש״ס פעלו רבות בנושא ואנו מברכים על כך, ומקדישים זאת לעילוי נשמת הרב אליהו בקשי דורון זצוק״ל. תודה מיוחדת לארגון בצלמו ולמנכ"ל שי גליק על פועלו הרב בנושא".

חה"כ ינון אזולאי (ש"ס) אמר כי "החלטתו של שר הביטחון בנט להנגיש את מערת המכפלה הינה החלטה אמיצה וראויה השמה קץ לסחבת ארוכת שנים. מייחל שבקרוב כל יהודי יתאפשר לו לבקר בקברות אבותינו ללא שום מניעה".

גם ח״כ משה ארבל (ש"ס) בירך: "אני מברך את שר הביטחון נפתלי בנט על הצעד החשוב בקידום הנגשת מערת המכפלה. קידום הנגישות לאנשים עם מוגבלויות זה צעד אנושי ומחויב המציאות".

בארגון זכויות האדם 'בצלמו' הודו לח"כים הרבים שפעלו בעניין והודיעו שימשיכו לעקוב עד להקמת המעלית בפועל.

מערת המכפלה נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד