י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"כישלון עצום"

למרות הקורונה: מספר ההרוגים בדרכים לא פחת

למרות משבר הקורונה שגרר סגר והגבלות דרכים משמעותיות, מסתבר כי בחודש אפריל לא חל שינוי במספר ההורגים בתאונת הדרכים בהשוואה לאותו חודש בשנים עברו • "נתוני אפריל 2020 הם נתונים טראגיים שחושפים עד כמה הכישלון בצמצום ההרוגים מתאונות הדרכים הוא עצום"

למרות הקורונה: מספר ההרוגים בדרכים לא פחת
זירת התאונה באשדוד צילום: איחוד הצלה

למרות הסגר שהוטל בעקבות הקורונה, 21 בני באדם נהרגו בישראל בחודש אפריל השנה, חודש שבחלקו הגדול הציבור היה בסגר וכמעט ולא היו נסיעות ברכבים.

כשמשווים את חודש אפריל השנה לתקופה המקבילה בשנה הקודמת ובשנה שלפניה, הנתונים הקשים מעידים על הכישלון של משרד התחבורה והבטיחות בדרכים.

מנתוני השנים האחרונות עולה כי מספר ההרוגים בתאונות דרכים השנה היה דומה לנתוני חודש אפריל בשנים הקודמות. אפריל 2018 למשל, היה קטלני פחות מאשר אפריל 2020, שבו נרשמה ירידה חדה מאוד בנסיעות כלי הרכב בכבישים (21 הרוגים בשנת 2020 לעומת 20 הרוגים בשנת 2018).

גם ביחס לאפריל 2019 (25 הרוגים) מדובר בירידה קלה בלבד, כזו שתואמת את הפחתת כלי הרכב על הכבישים. הנתונים הקשים ביותר מגיעים מקרב אזרחי החברה הערבית, שם נרשמו 31 הרוגים מתחילת השנה בתאונות דרכים, נתון זהה לנתוני השנה שעברה. בקרב רוכבי האופנועים והקטנועים נרשמה אף עליה של שני רוכבים (12%) בהשוואה לנתוני השנה שעברה וגם בקרב הנהגים הצעירים נרשמה עליה של שלושה הרוגים (25%).

ביממה האחרונה נהרגו שני בני אדם נוספים בתאונות דרכים בכבישי הארץ. בשעות הלילה נהרג נהג טרקטורון בן 50 בתאונת דרכים בכביש 4, סמוך ליישוב ניצן. בתאונה התנגש הטרקטורון בשני כלי רכב פרטיים, וצוותי מד"א שהגיעו למקום נאלצו לקבוע את מותו של הנהג, שסבל מחבלה רב מערכתית. בנוסף אליו, שני נהגי הרכב הפרטי פונו במצב קל לבית החולים ברזילי באשקלון. בשעות הצהריים נהרג גבר בן 60, וגבר בן 40 נפצע באורח בינוני כשהרכב שבו נסעו התהפך ברחוב ההסתדרות בכפר סבא.

ארז קיטה מנכ"ל עמותת אור ירוק מסר כי "נתוני אפריל 2020 הם נתונים טראגיים שחושפים עד כמה הכישלון בצמצום ההרוגים מתאונות הדרכים הוא עצום". הוא הוסיף כי "בכל תחומי החיים ניתן לראות ירידה והאטה בתקופת הקורונה, אבל בתאונות דרכים המצב בחודש האחרון כמעט ולא השתנה. בחודש שכולל סגר מוחלט, חודש שבו משפחות שלמות ספונות בבתים הציפיה הייתה לירידה חדה גם בהרוגים מתאונות דרכים".

"המצב שבו עוד ועוד ישראלים נהרגים בתאונות דרכים והדבר מתקבל באדישות בקרב הגורמים שאחראים על החיים של כולנו חייב להיפסק", הסביר קיטה. "מדינת ישראל מראה איך היא מחברת ומאחדת משרדי ממשלה שונים למאבק משותף להציל את חיי החולים, מדוע לא נלחמים כך להציל חיים גם במאבק בתאונות דרכים? הדרישה שלנו היא שהמדינה חייבת להילחם על החיים שלנו גם בכביש כפי שנלחמים בצדק על חייו של כל חולה קורונה".

קורונה תאונות דרכים משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד