כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

הסעיפים החשובים של ביטוח נסיעות לחו"ל

נשים רגע בצד את הקורונה ונתייחס למציאות הנורמטיבית שלנו. כיום, יותר מאשר בכל תקופה אחרת, אנו נמצאים בשיא מדיניות השמיים הפתוחים. אם בעבר טיסות לחו"ל היו נחלת בעלי ההון והממון, כיום טיסה לחו"ל הפכה לדבר נפוץ מאוד, לעיתים מספר פעמים בשנה, ונדמה שחברות לואו-קוסט צצות מדי יום. כפועל יוצא, אנו רוכשים ביטוח נסיעות לחו"ל באופן תכוף, אבל אין זה אומר שאנו בהכרח שמים לב לסעיפים החשובים. בכתבה זו, נתמקד ונסביר זאת

הסעיפים החשובים של ביטוח נסיעות לחו"ל
טיסה צילום: pixsabay

ממה מורכב ביטוח נסיעות לחו"ל?

רוב הביטוחים מורכבים מהחלקים שהם בגדר חובה ומסעיפים נוספים שלא בהכרח קיימים בכל הביטוחים, אשר נקראים בדרך כלל "הרחבות" או "כיסויים בתשלום נוסף". הצורך באותן הרחבות משתנה מטיול לטיול, וכמובן שטיול עירוני באירופה שונה בתכלית מטיול אתגרי הכולל טיפוס הרים באסיה. לכן, עלול להיווצר מצב שבו אתם משלמים סכומים שאינכם נדרשים להם בביטוח הנסיעות, או שמא ביטוח הנסיעות שרכשתם אינו רחב דיו ורמת הכיסוי אינה מתאימה לכם.

הסעיפים הבסיסיים בביטוח נסיעות לחו"ל

ראשית, ביטוח הבריאות הרפואי. למעשה, בעבור סיבה זו אנו עושים את הביטוח. סעיפים אלו מכסים החזרים כספיים או תשלום מראש בעבור הוצאות על טיפולים רפואיים בחו"ל. במדינת ישראל, כיוון שמערכת הבריאות הינה ציבורית (לפחות ברובה), הוצאות על טיפולי עזרה ראשונה וכד' אינם גבוהים. אולם, לא כך המצב בכל המדינות. במערכות בריאות פרטיות, בהן כלל הטיפולים הינם בסכומים גבוהים, הוצאות שנראות פשוטות לישראלים עשויות להיות גבוהות במיוחד.

שנית, סעיפי איתור וחילוץ. אמנם סעיף זה אינו מתבקש מכל טיול וטיול (כפי שהזכרנו את דוגמת הטיול העירוני באירופה), אולם זהו עדיין סעיף נפוץ בביטוחים מסוג זה. המטרה היא להפעיל שירותי חילוץ והצלה במידה ואובד קשר עם אחד המבוטחים.

סעיף נוסף הינו סעיף החבות כלפי צד ג'. בדומה לסעיף ביטוח הבריאות הרפואי, כאן מדובר בביטוח למקרים בהם המבוטח פוגע בצד ג' או ברכושו. למשל, בעת תאונת דרכים בחו"ל. העלויות לכך עלויות להיות גבוהות מאוד, וסעיף זה נועד להתמודד עם מצבים אלו.

רחבות וכיסויים בתשלום נוסף

למעשה, אלו הם סעיפים שצרכנים לעיתים לא מקדישים להם את תשומת הלב הראויה, בין אם סעיפים אלו מופיעים בפוליסת הביטוח שלא לצורך, ובין אם הסעיפים האלו לא מופיעים בפוליסת הביטוח ואנשים אינם דורשים זאת כפי שהם צריכים.

כמעין מוצר משלים לסעיף ביטוח הבריאות הרפואי לעיל, לעיתים, לאור הפציעה אנו נדרשים לקצר את הטיול ולחזור ארצה. דוגמה נוספת הינה כאשר פציעה מתרחשת מספר שבועות או ימים לפני הטיול, ובגללה אנו נדרשים לבטל את הטיול. במקרה זה, ישנו סעיף ייעודי לכיסוי של ביטול או קיצור נסיעה. מדובר בכיסוי חשוב שאנשים רבים לא מודעים לקיומו, ולעיתים יכול לעשות הבדל משמעותי.

סעיף נוסף הינו מעין סעיף סל, ומשתנה ביחס לרכוש של המבוטח. בין אם מדובר בביטוח כבודה כמו מזוודה, ובין אם מדובר בביטוח כבודה מיוחדת (מחשב נייד לנסיעת עסקים או ציוד ספורט אתגרי), סעיף זה מגן על נזק שנגרם לציוד. הסעיף מאפשר לקבל החזר כספי מלא בגין הפגיעה בציוד, ובמידה והנסיעה מצריכה כבודה מיוחדת, הוא חשוב במיוחד.

החזר בדיעבד או החזר במקום. כפי שאמרנו, ביטוחי הנסיעות לחו"ל כוללים סעיף המגן מפני פציעות. אולם, לא כל הביטוחים מאפשרים תשלום מיידי באמצעות הביטוח, חלקם מצריכים תשלום אישי של המבוטח, וההחזר יבוצע בארץ. לא תמיד למבוטחים יש את מלוא הכסף לתשלום, לא תמיד למבוטחים יש את מלוא הכסף במטבע המקומי והם נדרשים לעלויות נלוות של המרת המטבע ועוד. ישנו הבדל משמעותי בין ביטוחים המאפשרים תשלום מיידי באמצעות הביטוח לבין ביטוחים אחרים הדורשים מהלקוח לשלם בעצמו ולבצע את הפרוצדורה להחזר הכסף בארץ.

אם כך, מה ניתן ללמוד?

המסר החשוב ביותר הינו לבחון את ביטוח הנסיעות שלכם לעומק. כל טיול משתנה באופיו ובצרכים שלו, ולעיתים אפשר לחסוך סכומי כסף גבוהים או להבטיח כיסוי ייעודי ומיטבי לכל טיול אם הביטוח תואם את הצרכים שלכם. עדיף לבצע זאת מראש ומבעוד מועד, מאשר להזדקק לסעיף מסוים בביטוח בזמן אמת ולהבין שהוא לא כלול בפוליסה.

ביטוח נסיעה לחול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד