י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דורש התנצלות

ליצמן זועם על הארגון: "עוסקים ברכילות ומפיצים שקרים"

לאחר שבתנועה לאיכות השלטון האשימו את השר ליצמן כי פעל לפיחת רשת איקאה בגלל אינטרס אישי הקשור בחסידות גור, ליצמן זועם ודורש התנצלות • המכתב המלא

ליצמן זועם על הארגון: "עוסקים ברכילות ומפיצים שקרים"
יעקב ליצמן צילום: דוד כהן, פלאש 90

במענה לפנייה ששיגרו התנועה לאיכות השלטון לשר הבריאות בנושא פתיחת רשת הענק 'איקאה', משגר השר יעקב ליצמן מכתב תשובה בו הוא מתקשה להסתיר זעמו כנגד הארגון וטוען כי מדובר במידע כוזב. לטענת ליצמן, הארגון עוסק ברכילות בזמן חירום של המדינה.

התנועה לאיכות השלטון ביקשה לקבל הבהרות לאישור משרד הבריאות לפתיחת סניפי איקאה בישראל, זה בזמן שנטען כי משפחות שכולות לא יכלו לעלות לקברי יקיריהם, ובאופן תמוה לטענתם ניתן אישור לפתוח את חנויות הענק בזמן שגם הקניונים נותרו סגורים.

במכתב האשימו בתנועה לאיכות השלטון, כי מאחורי המעשה עושה הקשר של בעלי 'איקאה' לשר ליצמן. "דיווחים שהובאו אך לאחרונה לידיעת התנועה ממקורות שונים, מהם עולה ומצטיירת תמונה מטרידה ביותר לפיה מר שלום פישר, הנמנה על חסידי גור ומקורב לשר הבריאות המכהן, חבר הכנסת יעקב ליצמן, הינו בעלים בשותפות של חברת איקאה ישראל".

במכתב צוטט דיווח מאתר 'דה מרקר' בו דווח כי פישר תרם לחסידות גור מליוני שקלים בשנים האחרונות.

בתנועה לאיכות השלטון ביקשו הבהרות מהשר ליצמן. "קשה שלא לתהות על טיב ההחלטה ועל המניעים העומדים מאחוריה, ועל העיתוי בו אותו משרד הבריאות שהמליץ שלא להתיר ביקור בבתי עלמין ביום הזיכרון, ובכלל כך גם למשפחות החללים, בה בעת התיר את פתיחתן של רשתות ענק ו'איקאה' ביניהן. הוראה סותרת זו, אינה נראית כחפה מניגוד אינטרסים, ושקילת שיקולים שאינם ענייניים על ידי שר הבריאות".

שר הבריאות יעקב ליצמן לא נותר חייב ושיגר מכתב זועם לתנועה לאיכות השלטון בו טען כי מדובר בדברי שקר. במכתב ליצמן דורש התנצלות מהארגון. "לא אוכל לשתוק נוכח מסכת השקרים וההכפשות שבמכתבם". לטענתו, "כל הדיווחים המצוטטים על קשר קיים כביכול בין מנהלי רשת איקאה וגורמים חרדים שהביאו לפתיחת הרשת הם הבלים שאינם שווים התייחסות".

ליצמן כותב כי "אין כל קשר מיוחד ביני לבין מר פישר, שבניגוד לדבריכם אינו מקהילת גור. והניסיונות לחבר ביניהם, להחלטות שמתקבלות בעת חירום - הן ציניות שמעידות על בורות וחוסר במידע בסיסי".

 עוד טוען ליצמן כי "מדובר בהחלטות של אנשי המקצוע הרלוונטיים ועל פי בקשת משרד האוצר, ללא כל זיקה אליי כשר הבריאות. ההחלטה על פתיחת רשת איקאה התקבלה ללא התייעצות איתי, אף לא נשאלתי על כך והדבר נודע לי מפרסומים בתקשורת".

ליצמן מוסיף ותוקף את התנועה לאיכות השלטון. "יש להתפלא על שבזמן חירום, בו כל המערכת פועלת להצלת חיים במסירות ובאחריות, התנועה לאיכות השלטון עוסקת ברכילות זולה, מאמצת שקרים ודיווחים ללא בסיס, וממשיכה להפיץ מידע כוזב ופרטים שאין להם שחר".

בסיום המכתב - ליצמן מציג דרישה: "אני מצפה להתנצלות על ההטעיה בעצם הפניה ההזויה הזאת שמטרתה הפצת כזב ברבים ותו לא".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר ל'בחדרי חרדים': כנציג ציבור, השר ליצמן יודע שהוא חשוף לביקורת ציבורית, ודאי כשמדובר בהחלטה תמוהה כמו זו שהתקבלה בפתיחת איקאה. עורכי הדין של התנועה פנו למשרד על מנת לקבל תשובות לשאלות שעלו סביב קבלת ההחלטה והתפרסמו בכלי התקשורת. ככל שיש לשר תגובה עניינית, נשמח שיגיב באופן ראוי וענייני לפנייתנו.

יעקב ליצמן התנועה לאיכות השלטון משרד הבריאות איקאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד