י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כמחצית ממקרי המוות של קורונה: קשישים מבתי אבות

מסמך של משרד הבריאות מגלה: קרוב למחצית ממקרי המוות של החולים הם קשישים מבתי האבות

כמחצית ממקרי המוות של קורונה: קשישים מבתי אבות
מחלקת קורונה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

מסמך של משרד הבריאות מראה כי מחצית מהחולים שמתו מקורונה בישראל הגיעו מבתי אבות ומוסדות גריאטריים, על פי נתונים שהוצגו הבוקר על ידי ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, ד"ר ורד עזרא, לנציגי המוסדות - 106 ממקרי התמותה שאירעו עד ה-1 במאי התרחשו בקרב יוצאי המוסדות. זאת, לעומת 116 מקרים שהתרחשו בקהילה הכללית, כך דווח בוואלה ניוז.

מפילוח מקרי התמותה לפי מחוזות עולה כי מרבית המתים במוסדות הגיע ממחוז תל אביב - 28 מהם. לאחר מכן נמצאים מחוז הצפון עם 23 מקרים ומחוז ירושלים עם 22. במחוז המרכז נרשמו 17 מקרים ובמחוז הדרום 16. במחוז חיפה נרשם מקרה אחד בלבד.

עוד עלה מהמסמך כי ישנם 490 דיירים שאומתו כחולים בקורונה - 294 מהם בבתי חולים גריאטריים, 92 מבתי אבות באחריות משרד הרווחה, 82 ממוסדות לבעלי מוגבלויות, 15 ממוסדות דיור מוגן של משרד הרווחה, שישה ממוסדות משרד השיכון ואחד ממוסד של משרד הקליטה. לצד זאת, נמצאו 224 אנשי צוות חולים. 122 מהם עובדי בתי החולים הגריאטריים, 49 עובדים במוסדות לבעלי מוגבלויות, 25 בבתי אבות של משרד הרווחה, 22 בדיור מוגן של משרד הרווחה, חמישה עובדים במוסדות של משרד הקליטה ואחד ממוסד של משרד השיכון. בסך הכל ישנם 124 מוסדות שנמצאו בהם חולים מאומתים.

רוני עוזרי, יו"ר ארגון בתי האבות, הביע דאגה מהיעדר מינוי קבוע ובר סמכויות ליישום תכנית 'מגן אבות' לאחר שאתמול הודיע פרופ' רוני גמזו על סיום תפקידו: "נראה שהמדינה עושה "שיטת מצליח" על חשבון גבם של עשרות אלפי קשישים, התכנית המצויינת שגיבש פרופ' גמזו תישאר על הנייר וכבר כעת אנו רואים כי הרבה דברים מתפרקים, ביקשנו תיגבור של פיקוד העורף בביצוע ביקורי משפחות ובתגובה הודיעו שפיקוד העורף מפסיק לסייע לבתים. ביקשנו מימון של העלויות העצומות שבתי האבות ממנים מכיסם יש מאין בחודשיים האחרונים וחלקם אף לפני קריסה ובתגובה קיבלנו הבטחות כשאפילו שקל אחד לא עבר אלינו".

לדבריו, "לצערנו בתי האבות והקשישים לא ממש מעניינים את המדינה כשנראה שאפילו הבאתו של פרופ' גמזו הייתה ספין תקשורתי, אין כאן שום תכנון לטווח ארוך ושום דאגה אמיתית לשלומם של בתי האבות והקשישים בהם הם מטפלים".

עוד הוסיף עוזרי: "אנו קוראים להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתחקור את מחדלי משרד הבריאות והמדינה בטיפול במשבר הקורונה בבתי האבות כי נראה שאנו הולכים לקטסטרופה"

קורונה משרד הבריאות בית אבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד