ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
צפו בתיעוד

נתניהו מחבק את ליצמן: "קפיצה אדירה לטובה"

נתניהו לליצמן במסיבת העיתונאים: "אנו רואים את התוצאות המבורכות כיום במשבר הקורונה וזה בין היתר בזכות החיזוק הגדול שנתת למערכת הבריאות" • ואיך התייחס ליצמן להתנהלות משרדו במשבר? • צפו בתיעוד

נתניהו מחבק את ליצמן: "קפיצה אדירה לטובה"
נתניהו וליצמן במסיבת עיתונאים צילום: פלאש 90

במסגרת מסיבת העיתונאים שקיים הערב (שני) ראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא גיבה את שר הבריאות יעקב ליצמן אל מול התקפות שהגיעו על התנהלותו בנושא הבריאות ועל רקע עזיבתו את התפקיד לטובת משרד השיכון.

ראש הממשלה אמר במהלך מסיבת העיתונאים, "אני מבקש להוקיר ולשבח אותך ידידי שר הבריאות יעקב ליצמן, על השנים שהשקעת כל כך למען מערכת הבריאות". הוא הוסיף, "בשנים שהיית שר הבריאות, רשמנו קפיצה אדירה לטובה".

נתניהו מנה את הישגיו של ליצמן בעשור בו כיהן כשר הבריאות, "הכפלת את סל התרופות, הגדלת בענק את תקציב מערכת הבריאות ומגיעה לך תודה גדולה על פעלך העצום. אנו רואים את התוצאות המבורכות כיום במשבר הקורונה וזה בין היתר בזכות החיזוק הגדול שנתת למערכת הבריאות".

כזכור, בשבוע שעבר הודיע יושב ראש יהדות התורה השר יעקב ליצמן כי הוא יעזוב את משרד הבריאות בתום כהונה (כמעט רצופה) של עשור ויכהן בממשלה הבאה כשר השיכון, וזאת בעקבות הוראה שקיבל מרבו האדמו"ר מגור".

בתוך כך, במהלך נאומו במסיבת העיתונאים שהתקיימה הערב התייחס ליצמן להתנהלות משרד הבריאות לאורך משבר הקורונה.

להלן נאומו המלא:

"אנו עומדים לקראת החלטה על השלבים הבאים בהחזרת המשק, המרחב הציבורי והפרטי, לשיגרה בצל הקורונה. יישום אסטרטגיית היציאה ממשבר הקורונה מחייב אותנו לנהוג במשנה זהירות תוך ניהול סיכונים מוקפד.

"האתגר שלנו לזהות נכון תרחישי קיצון ולדעת למנוע אותן בזמן. בל נשלה את עצמנו! הסכנה עדיין כאן. אנו חווים ירידה במספר הנדבקים והחולים אך המגיפה לא חלפה ועלינו לגלות אחריות למניעת גל שני חלילה. הודענו בפני ראש הממשלה והשרים על הדרכים שגיבשו הצוותים המקצועיים במשרד הבריאות להחזרה מדודה, זהירה, מבוקרת ונשלטת של החיים לסידרם.

"אני מבקש להזכיר לכם, כי נהגנו באחריות לאורך כל הדרך. אולי יש כאלה ששכחו, או אולי כאלה שמנסים להשכיח, אבל אנחנו, משרד הבריאות ואני כשר הבריאות, היינו הראשונים לזהות את הסכנה מבעוד מועד. אותו יום חמישי בערב כשהחלטתי לסגור את המרחב האווירי לטיסות מסין, איטליה והמזרח. מול כל הביקורת מהשגרירויות, הקונסוליה וגם רבים מישראל. לא נשברנו ודרשנו סגירה הרמטית, מה שהתברר כמהלך שתרם באופן קריטי על כל ההתמודדות שלנו עם הנגיף שמכה בעולם.

"רבים שואלים כעת למה אנחנו כ"כ מחמירים ומגזימים בהנחיות. ואני אומר להם תפנו לאמריקה, לאיטליה ועוד מדינות רבות בעולם ותשאלו אותם, מה הייתם מעדיפים? להחמיר בהוראות הזהירות או לחוות את המראות הנוראיים שאנו רואים שם. התשובה לדעתי ברורה מאד.

"אני שב וקורא לאזרחי ישראל: גלו אחריות ושימרו על ההוראות והנחיות משרד הבריאות. הכללים משתנים, הבילבול לפעמים מקשה, אך זו חובתנו האזרחית, הלאומית והערכית בתקופה זו. רק כך נוכל לנצח את הנגיף ולצאת מהמשבר הזה בשלום ובבריאות, בעזרת השם".

יעקב ליצמן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד