י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בשעה טובה ומוצלחת

זמן קיץ: הישיבות נפתחות במתכונת קפסולות

חלק מהישיבות יפתחו את זמן קיץ במתכונת קפסולות, באיזו ישיבה לא יגיעו אנשי הצוות? באיזו ישיבה נרשמו קצת בחורים? ובאיזו ישיבה אחרי שבועיים יחזירו את הפלאפונים לראש הישיבה? 'בחדרי חרדים' עושה סדר בישיבות שיתחילו את הזמן כבר השבוע 

זמן קיץ: הישיבות נפתחות במתכונת קפסולות
ישיבת עטרת שלמה מגודרת לקראת חזרה היום צילום: באדיבות המצלם

לאחר ימים ארוכים של דיונים קדחתניים עולם הישיבות מתחיל בחלקו את זמן קיץ כבר מהיום (שלישי) בשעה טובה ומוצלחת.

לאחר משא ומתן ארוך ומתמשך בין משרד הבריאות לבין ראשי הישיבות ושליחם של גדולי ישראל הגאונים רבי ברוך סולוביצ'יק הגאון רבי יגאל רוזן, הגאון רבי שלום בער סורוצקין, ואיש אמונם של גדולי ישראל ר' שמואל ליטוב סוף סוף אושר המתווה בצו בריאות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עד כה הוגשו כ- 20 בקשות של ישיבות המבקשות לפתוח את זמן קיץ על פי המתווה.

כבר היום לקראת הערב ישובו בני ישיבת 'עטרת שלמה' בקרית הישיבה בראשון לציון לספסל הלימודים כפי שפורסם כבר בעבר ב'בחדרי חרדים' פרטי מתווה הקפסולות המאפשר לחלק מהבחורים לחזור לאחר שחתמו על כל הפרטים.

בישיבת 'עטרת שלמה' אושרו כניסה של חמש מאות בחורים בלבד (בקפסולות) ומחמת שהגיעו פניות של למעלה מחמש מאות בחורים רצו לחזור לישיבה ישבו המשגיחים על המדוכה והחליטו מכל שיעור אלו בחורים יוכלו לחזור כבר במצב הנוכחי ואלו בחורים רק בהמשך.

הלימוד בישיבה יעשה בשבועיים הקרובים ללא אנשי צוות בישיבה דאגו למבצעים ותגמולים לבחורים שישתתפו באופן פעיל בסדרים ובמקביל עובדים בישיבה לארגן שביל מיוחד שבו יוכלו אנשי הצוות לעקוב אחר התקדמות הלימודים עוד נודע ל'בחדרי חרדים' במהלך הימים האלו הלימוד יעשה בשטח הפתוח יחליפו בבית מדרש את כל הספריות לספריה גדולה ומכובדת. 

ישיבת 'אור ישראל' בפתח תקווה תפתח את הישיבה ביום רביעי כפי שדווח לראשונה ב'בחדרי חרדים' הישיבה התירה לבחורים להביא באופן חד פעמי פלאפונים אך השימוש בהם יותר רק למשך שבועיים שבו יהיו הבחורים בקפסולות, לאחר שבועיים שהבחורים יתאחדו יופקדו כל הטלפונים בידי ראש הישיבה הגר"י רוזן עד סוף הזמן, גם בישיבת אור ישראל הצוות לא יהיה חלק מהקפסולות למעט ראש הישיבה שישהה בשבועיים הקרובים בדירתו בישיבה. 

ישיבת חברון בגבעת מרדכי נעשים מאמצים לפתוח כבר השבוע שם נרשמה הרשמה דלילה של בחורים מבני שיעור א' ב' להם מיועד המתווה, בישיבה מדברים על למעלה ממאה בחורים מתוך למעלה מ 300 שנרשמו כבר. 

בישיבת 'באר יעקב' עשו פינשים אחרונים יחד עם ראש המועצה המקומית ניסים גוזלן והמשגיח הגאון רבי אריה שפירא ל'בחדרי חרדים' נודע כי בסוף השבוע או בראשון יתחיל הזמן עם שלוש קפסולות של 78 בחורים ביחד מתוך 240 בחורים. 

ראש הישיבה הגאון רבי דוד יצחק שפירא ימסור את השיעור כללי מחדרו של אביו מרן ראש הישיבה הגרמ"ש שפירא זצ"ל המחובר לבית המדרש, הבחורים הפקידו שיק של 5000 שקל שיחייב אותם לא לצאת מהישיבה במשך חודשיים. 

הפרוייקטור הרב בנימין כהן שנבחר מטעם הישיבות לקשר בין הגורמים לישיבות, נפגש עם גורמי המקצוע המעורבים בעניין להשלמת פתיחת הישיבות שעדיין אצל גדול מעולם התורה המתווה מוטל בספק האם הוא ישים בכלל. 

בישיבת באר יעקב נערכים לקפסולות. צילום: באדיבות המצלם

 

קפסולות עולם הישיבות זמן קיץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד