י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הבת תשב שבעה פעם שלישית

עצוב: הנכד, הבן והסבא נפטרו בתוך חודש

לאחר שבנו ונכדו נפטרו במהלך החודש האחרון, הלך הלילה לעולמו הרה"ח הישיש רבי בערל זילברשטיין ז"ל, מזקני וחשובי חסידי סאטמר בגיל 96 | היה הצאצא האחרון של בעל ה'שבילי דוד' שהיה בעל האכסניה של גאב"ד העדה החרדית בפלורידה

עצוב: הנכד, הבן והסבא נפטרו בתוך חודש
הרה"ח רבי בערל זילברשטיין ז"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: בויליאמסבורג בניו יורק נפטר בשעות האחרונות הרב החסיד הישיש ר' בערל זילברשטיין ז"ל, מזקני חסידי סאטמר, בן 96 בפטירתו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בטרגדיה משפחתית משולשת, שכן לפני שלושה שבועות נפטר ל"ע בנו הרב אהרן זילברשטיין ז"ל מהמחלה הנוראה, לפני שבועיים נפטר גם נכדו הרב ליפא לבקוביץ ז"ל, בן 52, מהמחלה והקורונה שנדבק בה. 

בתו של המנוח ז"ל הגברת לבקוביץ שתחי', אשת ר' עוזיאל מויליאמסבורג תשב שבעה במשך 30 יום זו פעם השלישית, על אחיה ר' אהרן זילברשטיין, על בנה ר' ליפא, וכעת על אביה ר' בערל זילברשטיין ז"ל.

ר' חיים דוב (בערל) הוא בנו של ר' משולם, בן ר' בן ציון, בן הגאון רבי דוד לייב זילברשטיין זצ"ל, אב"ד קהל יראים ווייטצען ובעל מחבר הספרים 'שבילי דוד'. ר' בערל היה הנין האחרון, בן אחר בן לבעל ה'שבילי דוד' זצ"ל ובנו הרה"ח ר' יצחק משה הוא המוציא לאור של המהדורה החדשה 'שבילי דוד'.

היה תלמיד חכם גדול משרידי הדור הישן, עבר את שנות הזעם, והקים דור ישרים לשם ולתפארת. היה גם חסיד של הרבי ה'ויואל משה' מסאטמר זיע"א וגם של האדמו"ר רבי אהרן מבעלזא זיע"א.

היה בעל האכסניה של גאב"ד 'העדה החרדית' הגאון רבי משה אריה פריינד זצ"ל, בעת ביקורו בפלורידה בחודש אייר תשנ"ו להקמת מוסדות רמ"א.

הוא הותיר אחריו דור ישרים מבורך, אחד מבניו  ר' מרדכי זילברשטין מויליאמסברג מבעלי רשת גורמה גלאט בארה"ב.

בחייו שיכל את בנו ר' לייבל ז"ל שהיה מגדולי העסקנים של בעלזא במונסי שנפטר לפני עשר שנים.

הוא נטמן בבית החיים בשיכון סקווירא, ליד רעייתו ע"ה, גיסיו ובני משפחתו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

חסידות סאטמר ויליאמסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד