י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
במתכונת מצומצמת

חוזרים ללימודים: ההוראות של חכם שלום לישיבות קטנות

נשיא המועצת חכם שלום כהן בהוראות מפורטות לחזרה להיכלי הישיבות הספרדיות הקטנות • שיעורים ו'סדרים' בחברותות בחדרי השיעורים תוך שמירת הכללים ועדיפות למקומות פתוחים • תפילות וסדר מוסר באותה מתכונת והמשך העברת השיעורים דרך הטלפון

חוזרים ללימודים: ההוראות של חכם שלום לישיבות קטנות
חכם שלום כהן בפתיחת הזמן בישיבת פורת יוסף צילום: יעקב כהן

ימים ספורים לאחר תחילת זמן קיץ, ולאחר בחינה מדוקדקת מול גורמי הרפואה והצוות המקצועי והתורני שמונו על ידי נשיא מועצת חכמי התורה לבחינת סוגיית החזרה לבני הישיבות הקטנות, הכריע הבוקר (שלישי) ראש הישיבה חכם שלום כהן על חזרה להיכלי הישיבות לצעירים במתכונת מצומצמת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי החזרה היא במסגרת לימוד שלוש שעות בבוקר ושלוש שעות אחר הצהריים, בקבוצות קטנות ובחדרי שיעורים שיוחדו לכל קבוצה בהם יתקיימו שיעורים, לימוד בחברותות, לימוד מוסר, ותפילות מנחה וערבית.

במסגרת ההוראות אותן מביא בנו הגאון רבי יעקב כהן ראש הישיבה לצעירים 'נזר התלמוד' בשם אביו נשיא מועצת חכמי התורה, נאמר כי עדיפות היא לקיים את סדרי הישיבה במקומות פתוחים אם הדבר מתאפשר, ואם לאו יפעלו כפי ההוראות שנכתבו ובמסגרת השעות שהוגדרו תוך שמירה על הנחיות גורמי הבריאות.

נשיא המועצת חותם על המכתב. צילום: באדיבות המצלם

כמו כן במסגרת ההוראות מורה הגר"ש כהן לבני הישיבות להקפיד הקפדה יתירה שלא להיקהל בשטח הישיבה, לא להביא דברי מאכל, לא להשתמש במתקני המים הציבוריים ולבדוק חום עצמם מידי יום לפני שיוצאים מביתם, וכן בחזרה לבית ילכו יחידים ללא קבוצות וללא התקהלויות. עוד הורה מרן כי השיעורים שימסרו ימשיכו להיות מועברים במערכות הטלפוניות עבור התלמידים שאינם יכולים להגיע לישיבה.

את מכתב ההוראות המופנה אל ראשי הישיבות חותם ראש הישיבה בכתב ידו בברכת כהן גדול וז״ל: "ידוע מ"ש רז״ל תורה תורה אגוני מגנא ואצולי מצלה, וכמה חשוב קמיה קוב"ה אם מתאמצים להקים שעורי תורה ובפרט לתלמידים שהעולם עומד על הבל פיהם, ויבורכו בכל הברכות אלה אשר נושאים בעול לקיים מה שנאמר כאן ושנזכה שקב"ה יצילנו ויעקור את המגפה מארצינו ומעל כל עמו ישראל בכל מקום שהם, ויעזרנו ויזכנו שנעסוק בתורה כמה שאפשר עד כל שעות היום אכי"ר".

המכתב. צילום: באדיבות המצלם

חכם שלום כהן זמן קיץ ישיבת נזר התלמוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד