כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
למרות דרישת הממשלה

איכוני השב"כ: הוועדה בכנסת האריכה ב-3 שבועות בלבד

ועדת המשנה למודיעים אישרה הארכת השימוש בשב"כ לשלושה שבועות בלבד, למרות דרישת הממשלה לאישור לשישה שבועות • "אנחנו ממשיכים לחפש חלופות והאפשרות להפעיל את שב"כ איננה עדיפות ראשונה. אם יהיה כלי שייתן מענה, בהחלט נאמץ אותו"

איכוני השב"כ: הוועדה בכנסת האריכה ב-3 שבועות בלבד
pixabay

ועדת המשנה למודיעין בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת בראשות גבי אשכנזי אישרה היום (שלישי) את הארכת תוקפה של ההחלטה להסמכת שב"כ לסייע במניעת התפשטות נגיף הקורונה בשלושה שבועות, וזאת בניגוד לבקשת הממשלה שדרשה הארכה של שישה שבועות. אתמול הממשלה הודיעה כי היא צפויה להתחיל בהכנת תזכיר חוק שיסמיך את ניטורי השב"כ עד 18 במאי, או עד אישור החוק החדש, כך שיהיה אפשר להמשיך בשימוש בכלי הניטור של השב"כ את המחויבים בבידוד.

במהלך הדיון בוועדה ראש המל"ל מאיר בן שבת הביע את תמיכתו בהארכת איכוני שב"כ, "אנחנו חושבים שדווקא בעת כזו, משום שפוטנציאל ההדבקה גדל, אנחנו צריכים כלי שיאפשר פעילות כירורגית ומהיר שתקטע את שרשרת ההדבקה ותאפשר לאוכלוסייה להמשיך בחייה". בן שבת הוסיף כי "אין לנו חלופות זמינות מתאימות לצורך הזה. אנחנו ממשיכים לחפש חלופות והאפשרות להפעיל את שב"כ איננה עדיפות ראשונה. אם יהיה כלי שייתן מענה, בהחלט נאמץ אותו".

מהנתונים שהועברו הבוקר על ידי משרד הבריאות והשב"כ לקראת הדיון, עולה כי 7% מסך כל האנשים שקיבלו הודעות על כך שהם מחויבים בבידוד התגלו כחולים בקורונה. מדובר ב-5,516 חולים, נכון ל-29 באפריל, שאותרו על ידי השב"כ, אך אין זה אומר שכולם נכנסו לבידוד רק בשל האיכון. ייתכן שחלקם היו נכנסים לבידוד ממילא עקב חקירה אפידמיולוגית או ידיעה אישית על מגע עם חולה. לא ניתן לדעת כמה מבין ה-5,516 הם מאותרים "בלעדיים" של השב"כ וכמה היו נמצאים גם מסיבות אחרות.

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד תקף בדיון את השימוש בשב"כ, ואמר כי המשמעות של הנתונים היא ש-93% מהאנשים שבוצע עליהם מעקב הם בעצם בריאים. מנגד, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות פרופ' סיגל סדצקי השיבה שאותם 7%, שאותרו באמצעות מעקב של שב"כ, הם שליש מהחולים המאובחנים.

בישיבה של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ועדת השרים לענייני איכוני שב"כ, בראשות השר יובל שטייניץ, שהתקיימה בתחילת השבוע, הוחלט לקדם חקיקה שתאפשר להמשיך באיכונים לצורך המאבק בקורונה. וזאת לאור הוראת בג"ץ כי הנושא יקודם בחקיקה ראשית ולא בתקנות לשעת חירום.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד