ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
השר שיגר מכתב זועם

שערורייה בתכנית טלוויזיה: הציע לשרוף את ספר התהילים

מתמודד בתוכנית הישרדות שנתקע ללא עצי הסקה לחימום, הציע לשרוף את ספר התהילים שהביא עמו אחד המשתתפים לצילומי התוכנית. שר התקשורת דוד אמסלם זעם על הדברים ושיגר מכתב ליו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו 

שערורייה בתכנית טלוויזיה: הציע לשרוף את ספר התהילים
מתוך הישרדות צילום: צילום מסך ערוץ 13

תלונה חריפה הוגשה לנציבות הרשות השניה בשל הצעתו של אחד ממשתפי התוכנית ''הישרדות'' לשרוף את ספר התהילים.

לאחר שהמשתתף אמר את דבריו הקשים וזכה לביקורת מעמיתיו, הוא התפשר על שריפת הכריכה בלבד.

ארגון 'בצלמו' שהגיש את התלונה מסר, כי "מדובר בפגיעה חמורה ברגשות של מיליוני מאמינים. נוסף על כך, מדובר בעבירה על חוק העונשין סעיף 173 - פגיעה ברגשות דת. לא נסכים לכך שבפריים טיים יבזו מליוני מאמינים, מדובר בתוכנית מוקלטת והנהלת הערוץ בחרה לשדר את הקטע, על אף התוכן הפוגעני".

שר התקשורת דודי אמסלם (ליכוד) הגיב על הפרסום בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "‏פשוט ביזיון !!! איך מרשה לעצמה רשת 13 לשדר פרומו לתוכנית 'הישרדות' ובו הצעה לשריפת ספר תהילים ?!?. דרשתי מיו"ר הרשות השניה טיפול מיידי ונוקב בנושא - כולל בקשה לגניזת הקטע שמתוכנן לשידור הערב."

במכתב ששלח השר לגב' יוליה שמואלוב ברקוביץ', יו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נאמר:

התוכנית 'הישרדות' ברשת 13 משדרת הצעה לשריפת ספר תהילים ?!? גברתי שלום רב.

מאז כניסתי למשרד התקשורת נתקלתי בלא מעט שידורים, ביטויים ופרסומים לא נאותים, פוגעניים ואף מרושעים - אבל לדעתי שידור הפרומו האחרון לתוכנית הישרדות ברשת 13 ( שהיה אמור להיות משודר אמש, ומתוכנן לערב זה), בו מציע אחד המשתתפים לשרוף את ספר התהילים, הוא אחד הביזיונות הגדולים והנאלחים שנראו על המרקע בישראל. לא יתכן שבפריים טיים של הטלוויזיה הישראלית המסחרית, בתוכנית הדגל של רשת 13 ,יתנו ביטוי לרפש כזה, ולפגיעה כ"כ בוטה וחמורה ברגשות של מיליוני יהודים מאמינים, דתיים ומסורתיים.

היות ומדובר בתוכנית שהיא בכלל מוקלטת, מדובר בשיקול דעת מוטעה ותמוה ביותר של עורכי התוכנית ומנהלי הערוץ, שבוחרים לשדר את הקטע כפרומו ובתוכנית, ובעצם לתת להתנהגות הזו ביטוי ורוח גבית.

אם קטע כזה היה משודר מעבר לים היינו נזעקים על התכנים האנטישמיים והפגיעה ביהדות, ובצדק רב - לכן קשה לי להבין כיצד התועבה הזו מקבלת מסך דווקא בערוץ מסחרי במדינת היהודים, ויש להצטער על כך ולגנות זאת. אני מבקש לערוך בירור מיידי עם מנהלי רשת 13 ולברר מדוע אושר הפרומו לשידור, ואם עוד אפשר לא לשדר את הקטע כולו בתוכנית הערב, ובכל אופן שהמקרה יטופל בכל המישורים האפשריים.

דוד אמסלם תהילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד