י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בכיר פיקוד העורף עם נורת אזהרה

איש פיקוד העורף: "המצב חמור; מתוך 235 קרבנות - אחוזים גבוהים מהציבור החרדי"

מסביר פיקוד העורף למגזר החרדי מדבר עם 'בחדרי' ומסביר את ההתפרצות הקשה של מגיפת הקורונה בערים החרדיות "אחוז החרדים שהלכו לעולמם מהמגיפה הוא כמעט כפול" • הוא משיב לביקורת החרדית על הסגר הקשוח: "הסגר הוכיח עצמו וגרם לירידה חדה במספר הנדבקים"

איש פיקוד העורף: "המצב חמור; מתוך 235 קרבנות  - אחוזים גבוהים מהציבור החרדי"
לומדים ביער בירושלים צילום: יונתן זינדל - פלאש 90

"דוח הנפטרים החדש שפרסם הבוקר משרד הבריאות חושף כי אחוז החרדים שנפגעו מקורונה גדול בהרבה משיעורם היחסי באוכלוסיה", את הדברים אומר רס"ן (מיל.) יצחק טסלר, מסביר פיקוד העורף למגזר החרדי.

לדברי טסלר, "מתוך 235 אנשים שהלכו לעולמם במגיפה, 55 הם מירושלים, וביניהם רבים מקרב המגזר הדתי והחרדי. בבני ברק שבה כ-200 אלף תושבים, נפטרו 33 איש, כאשר בתל אביב שבה מספר התושבים יותר מכפול, נפטרו פחות מ-15 איש. כלומר, למרות שהחרדים מהווים כ-12 אחוז מהאוכלוסייה, בקרב הנפטרים מקורונה, אחוז החרדים שהלכו לעולמם מהמגיפה הוא כמעט כפול".

יצוין, כי היום נכנסו לתוקפן הוראות והקלות חדשות אותן קבעה הממשלה, אבל טסלר מבהיר כי בכל הקשור להיקף התחלואה במגזר החרדי, המצב עדיין חמור ומחייב הפקדה על כללי הריחוק החברתי, ובהם שמירה על שני מטר בין אדם לאדם, חבישת מסיכה במרחב הציבורי, וכמובן שמירה על היגיינה.

"על פי הדוח האחרון של משרד הבריאות, מתוך כלל חולי קורונה שיש כרגע בישראל, 3,577 הם מירושלים, 2,861 הם מבני ברק, 495 מבית שמש, 409 הם ממודיעין עילית, 387 מאלעד, 285 מביתר עילית. האחוז העצום של חולים מקרב המגזר, מחייב זהירות מיוחדת והבנה כי הסכנה האורבת לפתחם של אנשים מבוגרים ובעלי מחלות רקע, מחייבת אותם להקפיד על ההוראות מדין ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, בוודאי כאשר הם נמצאים באזור שבו לרבים מהשכנים ובני הקהילה יש עדיין קורונה".

איך אתה מגיב על הביקורת שיש בציבור בעניין על הסגר שהוטל בחלק מהיישובים?

"הגבלות התנועה שהוטלו הן במספר ישובים חרדיים, והן במספר ישובים מהמגזר הערבי והם דיר אל אסד, בענה וחורה הוכיח את עצמו וגרם לירידה חדה במספר הנדבקים והחולים והוכיח פעם נוספת כי הוראות משרד הבריאות מצילות חיים - פשוטו כשמעו. כאשר בודקים את הטבלה של אחוז התחלואה, בני ברק וירושלים כבר לא נמצאות בראש הטבלה, אלא דיר אל אסד. בעקבות מגבלות התנועה שבוצעו שם, בשלושת הימים האחרונים לא התגלה ביישוב זה ולו חולה אחד חדש. "ברור לגמרי שהגבלות התנועה יצרו קושי אדיר לתושבים, ולכן פיקוד העורף הקפיד כל העת לסייע לאותם ישובים, בעזרת חלוקה של מזון, הסברה וגם סיוע לתפקוד הרשויות המקומיות. ההצלחה בירידה בהיקף התחלואה בכל המדינה, נובעת למעשה משלוש סיבות עיקריות - הצעדים המהירים והמחושבים בהם נקטה המדינה, בסיוע הרשויות המקומיות בעיקר, המסירות של הצוותים הרפואיים והיענות הציבור".

אם הסכנה עדיין קיימת, מדוע מאשרים חזרה ללימודים?

"נגיף קורונה עדיין נחקר ברמה המקומית והעולמית וככל שחולף הזמן אנו יודעים יותר ונערכים בהתאם. על פי רוב, ילדים צעירים מפתחים מחלה קלה ובהתאם נבדקים גם נתוני ההדבקה בקרבם. יחד עם זאת יש לנקוט בכל אמצעי הזהירות ולזכור כי הסיכון עודנו קיים. לכן, הצעדים שננקטו על ידי הממשלה זהירים ומדודים תוך דגש על קבוצות לימוד קטנות, כללי ריחוק והיגיינה, וצמצום ככל האפשר של חיכוך חברתי".

מתי בתי הכנסת יחזרו לפעול במתכונת מלאה?

"הממשלה טרם קיבלה החלטות בעניין הזה, אבל חובה לומר שהדבר תלוי בכולנו. אם נסביר לילדים ובני המשפחה את ההוראות ונקפיד עליהן, התחלואה תמשיך לרדת והממשלה תוכל לאשר עוד הקלות. יש להסביר לילדים כי מעתה מותר לבקר קרובי משפחה מדרגה ראשונה, כולל סבא וסבתא, אך חובה עדיין לשמור מרחק ולהימנע מחיבוקים ונשיקות."חובה גם לזכור כי כל ההקלות החדשות עליהם החליטה הממשלה, תלויים בהקפדה מצד הציבור על כללי הזהירות. בין היתר הממשלה החליטה כי אם יהיה זינוק בתחלואה, עד לרמה של 250 חולים קשים, ההקלות יוקפאו ותיתכן החמרה בהוראות. כמו כן, אם קצב ההכפלה של הקורונה יגיע למצב בו כל 10 ימים יוכפל מספר החולים, הממשלה תאלץ לחשב מחדש את ההוראות לציבור".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד