י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הלוויה קורעת לב

אבי הבחור שנדרס: 'שהצעירים יעזבו את הסמארטפונים, נהיים כמו גויים'

הלוויה קורעת לב נערכה אמש לבחור משה אריה יוסט ז"ל בן ה-18 שנהרג בעת שתיקן גלגל של רכב באריזונה. אביו ספד לו ונפרד ממנו מעל קברו הטרי. "רבש"ע כמה צער היה לנו בחודשים האחרונים, כ"כ הרבה צער לכלל ישראל, הילד הוא קורבן ציבור - שהצעירים יעזבו את הדרך הרעה"

אבי הבחור שנדרס: 'שהצעירים יעזבו את הסמארטפונים, נהיים כמו גויים'
הלווית משה אריה ז"ל צילום: באדיבות המצלם

במסע הלוויה קורע לב הובא למנוחות הבחור משה אריה יוסט ז"ל בן ה-18 ממונסי שנהרג בתאונת פגע וברח באריזונה. אביו ר' שמואל בנימין יוסט ספד לו בקול בוכים מעל קברו הטרי במונסי. 

כזכור, כפי שדווח אתמול (שני) ב'בחדרי חרדים', הבחור משה אריה יוסט ז"ל בחור חסידי ממונסי, נהרג אתמול בלילה (שני) בתאונת פגע וברח בכבישי אריזונה לאחר שיצא לעזור לרכב שעמד בצד הכביש.

מדובר בשלושה צעירים חרדים שהיו בטיול יחד, עצרו בכביש המהיר מס' 89 ליד פלאגסטאף, וכשהבחינו ברכב שנתקע עם צמיג מפונצ'ר בצד הדרך - עצרו להציע את עזרתם. דקות לאחר מכן חלף רכב במהירות ופגע קשות בצעיר משה אריה ז"ל, הרכב התרחק משם במהירות ולא עצר ולמרבה הצער נקבע מותו של הבחור בזירת האירוע.

הרב ג'ק מאייר, מייסד ארגון 'מתעסקים', אמר כי הוא "משבח את המסירות של שוטרי הסיור שהיו בכביש באריזונה ודאגו לסגירת הכביש עבור המתנדבים. הם סייעו להם בכל מה שצריך כדי לשמור על כבוד הנפטר. בלשי המשטרה איתרו מאז את הרכב שנמלט מהזירה, ועושים מאמץ גדול לעצור את הנהג שדרס ונמלט.

מסע הלוויה במונסי

במסע ההלוויה ספד לו אביו ומירר בבכי: "כמה צער יש לנו, כמה שבר יש לנו, צריך לעשות תשובה. כל אחד הכיר אותו כעושה חסד. הוא היה עם לב טוב. תמיד עזר לכולם. היה איזה בחור שהגיע ממשפחה שבורה, לא כל כך ירא שמיים, אבל בחור משלנו ומישהו בייש אותו, והילד שלי שאל איך אפשר ככה לבייש ולהיות רע לאחר, הוא הרי ממשפחה שבורה. הוא בכה בגלל הצער של אותו בחור".

"לפני פורים הוא חילק כסף לצדקה להרבה אנשים, תמיד עזר לכולם, כולם ידעו שאם צריך משהו קוראים למשה אריה. אף פעם לא השיב בקשה של מישהו ריקם. תמיד עזר ללא גבול. היו לו כוחות נפש עצומים, הקב"ה, אוי, לפחות תראה לנו את הדרך".

"ריבונו של עולם כמה צער היה לנו פה בחודשים האחרונים. כל כך הרבה צער לכלל ישראל. הילד הוא קורבן ציבור. צריך שהצעירים יעזבו את הדרך הרעה שהם יעזבו את הכלים הטרפים (סמארטפונים). גדול המחטיאו יותר מן ההורגו. שהצעירים יעזבו את הקליפות ואת הטומאות. הם נהיים ממש כמו גויים. הם לא יודעים ומבינים מה זה השקפה חרדית. סור מרע ועשה טוב.

"מי שרוצה לעשות לעילוי נשמת הבחור הצעיר שלא השאיר אחריו זרע של קיימא, שיעזוב את כל הלכלוך. עוד כמה נשב פה בגלות. בורא עולם עומד בדלת ורוצה לסגור את הגלות. הצעירים רוצים להיות טובים, אנחנו רוצים שתראה לנו את הדרך".

"משה אריה הקדוש זיכרונו לברכה, אתה עולה עכשיו למעלה לסבים הקדושים והטהורים שלך, רבנים רבים יבואו לראות אותך. כל המעשים הטובים שעשית בשנים הקצרות שלך. כל הלבבות השבורים להם עזרת. כל המעשים הטובים שלך. אלו ילוו אותך. כתוב שאם יהודי נפטר לפני זמנו מחשיב הקב"ה כאילו חי עוד שנים רבות.

"אני מבקש ממך מחילה, רציתי כל כך. התפללתי כל כך עליך תמיד על יראת שמיים. הלב יצא לי אליך. תמחל לי. תראה שם את כל הצדיקים תבקש מהם רחמים עלינו. תתפלל להקב"ה. כאן היית עם מלא חסד. שם אתה תהיה עם חסד ותבקש מהקב"ה שיעצור את המגיפה. שכל החולים יתרפאו וכל הבריאים יישארו בריאים. שנזכה רק לראות שמחה ונחת. שיתקדש שם שמים ונזכה לרחמים וחסדים ומחה השם דמעה מעל כל פנים ונאמר אמן".

מונסי משה אריה יוסט אריזונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד