י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המליץ להימנע מה'קפסולות'

ראש הישיבה הסביר: החרדים מתים יותר כי החילונים לא 'חוטאים'

הגרי"ג אדלשטיין הסביר בשיחתו הערב מדוע חרדים נפטרו במגיפת הקורונה: "כאן בארץ נפטרו חרדים יותר מאחרים ומכל מקום אחר", ראש הישיבה הביא בשם ה'חזון איש' שאומר "החילונים הם תינוקות שנשבו, חרדי שיש לו חטא אינו שוגג ולכן מידת הדין פוגעת יותר בחרדים" • הגרי"ג המליץ להימנע גם ממתווה הקפסולות וקרא ללמוד דרך הטלפון - "הם התחזקו בתורה"

ראש הישיבה הסביר: החרדים מתים יותר כי החילונים לא 'חוטאים'
הגרי"ג אדלשטיין בביתו צילום: שוקי לרר

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין מסר הערב (שלישי) שיחת חיזוק מביתו ברחוב ראב"ד בבני ברק והתייחס למגיפת הקורונה שנרגעה יחסית בארץ הקודש.  

בדבריו התייחס לכמות הנפטרים מבני המגזר החרדי כאן בארץ למעלה מחמישים, ובארה"ב ואירופה ביחד למעלה מ 500, "צריך להבין משהו בארץ ובכל העולם יש חרדים שמתו מהמגיפה יותר מכולם. החזון איש אומר שמי שאינו חרדי, כשחוטאים זה שוגג, חרדי שחוטא זה מזיד. מידת הדין פוגעת יותר בחרדים". 

הגרי"ג התייחס גם להתחלת הזמן בקפסולות וקרא להימנע גם מזה והמליץ ללמוד בטלפון: "יש הרבה מקומות שהתחילו ללמוד. צריך להיזהר בכל כללי הזהירות. יש שממשיכים ללמוד בטלפון, זה זכות גדולה מאוד. הם התחזקו בתורה".

"המצב עם החולים בארץ השתפר מאוד בזכות ארץ ישראל, יש גמרא על רבי יוחנן שאמר שכעס של רציחה היה בעבר הירדן ולא בארץ ישראל ויש עוד גמרא על מי שהתחייב מיתה וברח לארץ ישראל אסור להורגו כי כשבא לארץ ישראל אינו חייב מיתה כי זה זכות של ארץ ישראל".

קורונה הגרי''ג אדלשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד