י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

רב וכומר הגישו תביעה נגד המושל לאחר שאסר כינוסים דתיים

על רקע ההחרגות לפתיחת עסקים שונים: רב מליקווד הגיש תביעה יחד עם כומר כנגד מושל ניו ג'רזי פיל מרפי בגין "איסור על כינוסים דתיים"

רב וכומר הגישו תביעה נגד המושל לאחר שאסר כינוסים דתיים
חיטוי בית כנסת צילום: פלאש 90

על פי מסמכי בית המשפט, הרב ישראל קנופלר מלייקווד הצטרף לקווין רובינסון, כומר קתולי מכנסיית סנט אנתוני בצפון קלדוול, ויחד השניים תובעים את המושל מרפי על הוראות השהייה בבית. בתביעה נטען כי איסור המדינה על שירותי דת במהלך התפרצות נגיף הקורונה מפר את החוקה האמריקאית. כך דווח באתר Yeshiva world news.

בתביעה טוענים הרב והכומר כי בתי כנסת ולהבדיל כנסיות יכולים לשמור את ההוראות של התרחקות חברתית בנקל, בדיוק כמו ששומרים על הכללים בחלק מהעסקים שכן קיבלו אישור מהמושל והוחרגו מההרחקות.

המושל מרפי הוציא את ההוראה בצו מנהלי ב-21 במרץ, בצו נאמר כי יש איסור של כל התכנסות של אנשים עם כמה החרגות, אלו לא כוללות שירותי דת כמו בתי כנסת או כנסיות. התביעה הוגשה ביום שני האחרון, על רקע הפרסומים בארצות הברית על כ-70,000 מתים מנגיף הקורונה.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בתי הספר בניו ג'רזי יישארו סגורים עד סוף שנת הלימודים עקב התפרצות נגיף הקורונה, כך אמר ביום שני מושל ניו ג'רזי פיל מרפי. המורים נדרשים לבצע לימוד מרחוק מאז סגירת בתי הספר באמצע מרץ.

בתי ספר פרטיים, כולל ישיבות, ביניהם הישיבות בלייקווד, יהיו סגורים לפחות עד 30 ביוני - כך הודיע המושל.

נציגי הרשויות ייפגשו עם הורים ובעלי עניין נוספים כדי לבדוק קורסים בקיץ, כמו גם לדון על שנת הלימודים 2020-2021. "יש הרבה מה לשקול לגבי האופן בו שנת הלימודים עשויה להיות, ברגע שהתלמידים והפקולטות שלנו יחזרו", אמר המושל במהלך התדרוך של יום שני לעיתונאים.

ניו ג'רזי קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד