י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
למרות נגיף הקורונה

הפוסק הישיש המריא מארה"ב לציון במירון

חרף היותו בקבוצת סיכון גבוהה, גאב"ד קארלסבורג מזקני וגדולי הפוסקים בדורנו לא וויתר גם השנה לשהות ביום ל"ג בעומר סמוך לרשב"י, בתורתו הוא עוסק משך כל ימות השנה | ל'בחדרי' נודע כי הגאב"ד המריא לישראל לאחר שקיבל אישור מיוחד מהרשויות בישראל בתנאי שישהה בבידוד בדירתו במושב

הפוסק הישיש המריא מארה"ב לציון במירון
גאב"ד קארלסבורג צילום: שלומי טריכטר

הפוסק הישיש מארה"ב גאב"ד קארלסבורג, הגאון הצדיק רבי יחזקאל ראטה, המריא לארץ לשהות בל"ג בעומר בציון הרשב"י במירון. 

גאב"ד קארלסבורג מגדולי ופוסקי הדור מחלק את זמנו בשנה בין בורו פארק בברוקלין להר מירון, שם שוהה ארבעים שנה ליד ציון הרשב"י ולו דירה במקום לצד מתחם ענק. 

בכל שנה ניתן לראות בקיץ ובחורף ובימי השובבי"ם את הגאב"ד במירון, מתפלל ולומד עטור תפילין בציון ועונה לשאלות המתפללים בין לבין. 

לאחר פרוץ המגיפה הביע הגאב"ד את רצונו להגיע לארץ, כמו בכל שנה להיות קרוב לרבי שמעון בר יוחאי, כשהוא הוגה בתורתו כל השנה. ואכן מקורביו עשו כל מאמץ אפשרי לדאוג לגאב"ד לשהות במירון למרות המגפה. 

גאב"ד קארלסבורג בהדלקה במירון. צילום: דוד כהן

ל'בחדרי חרדים' נודע כי באישורים מיוחדים שהושגו במאמצים מרובים, הן מצד בכירי המדינה ועסקנים מכל העולם שעזרו בנושא, הגר"י ראטה קיבל אישור להיות בבידוד בדירתו במירון. 

הגאב"ד ממריא במטוס של חברת יונייטד משדה התעופה בניוארק יחד עם בנו הרב הצעיר רבי משה ראטה לאחר ששניהם קיבלו אישורים בישראל.

מאז בואו למירון הוא ישהה במקום בבידוד על פי כל הכללים של משרד הבריאות ויתפלל במקום על חסידיו ומעריציו שיהיה שליח ציבור עבורם להתפלל סמוך ונראה לציון הרשב"י. 

גאבד קארלסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד