ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

ילדי האדמו"ר • וידאו, תמונות וסיפור מופלא

20 שנה ציפה הנגיד ר' משה הלפרט לפרי בטן, עד שבמהלך שמחת פורים אצל האדמו"ר מקרעטשניף, לפני 14 שנים זכה לברכה מיוחדת - וכעבור שנה נולדו תאומים. אתמול נכנסו הנערים למצוות • הסיפור המלא

"מיינע קינדער". האדמו"ר והתאומים בבר המצווה
"מיינע קינדער". האדמו"ר והתאומים בבר המצווה

גם נברשות הפאר המסתלסלות מתקרתו של טרקלין האירועים 'כתר הרימון', לא היו עדות לאווירה כה מחשמלת במהלך שמחת בר מצווה. השמחה בבר המצווה שנערכה אמש (ג) באולם, העידה כי יש לכך סיבה יוצאת דופן, מעבר לעובדה שאבי הנערים הנכנסים למצוות הוא נגיד התומך במוסדות תורה רבים.

מעבר לפאר ולהדר, יכול היה כל אורח להבין שמסיבת בר המצווה הכפולה הנערכת במקום, היא מעל ומעבר לשמחה שגרתית. הקהל היה נרגש לא פחות מחתני השמחה עצמם.

בראש השולחן ישב האדמו"ר מקרעטשניף. מימינו ומשמאלו ישבו שני נערי בר מצווה חינניים ונרגשים. לצידם של התאומים ישב אביהם, ר' משה הלפרט, הנחשב לאחד מעמודי התווך של מרכז מוסדות קרעטשניף, שמצודתם פרוסה מרחובות על שלוחות החסידות בארץ, ומשמש כחבר הנהלת המוסדות.

אבל עדיין, גם שמחה במעונו של פילנתרופ מוערך, אינה זוכה למידה כזו של התעניינות ולרמה כזו של התרגשות. ההתרגשות הגדולה ששררה באירוע, כמו גם הציפייה הדרוכה לקראתו - מקורן בעובדה כי תאומים אלו נולדו לו, לתורם המוערך, לאחר 21 שנות ציפייה, בהן היו הוא וזוגתו חשוכי ילדים.

כל הטיפולים והמאמצים שערכו בני הזוג הלפרט בשני העשורים הראשונים לחיי נישואיהם, עלו בתוהו. הם עברו שנים קשות, שבהן היטלטלו בין ייאוש לתקווה. עד שהגיעה הברכה המיוחלת, שהאירה את חייהם וכמו הולידה אותם מחדש.

הסיפור העצוב שמאחורי הסבל שעבר על הנגיד ורעייתו במשך שני עשורים, הסתיים לפני 14 שנים, והשבוע נסגר המעגל. את הסיפור שמענו מפיהם של חסידי קרעטשניף נרגשים, שהשתתפו בשמחת בר המצווה. מסתבר שאין חסיד קרעטשניף שפרטי המעשה אינם ידועים לו.

וזהו הסיפור המופלא: כאשר הנגיד ר' שמואל הלפרט, אביו של ר' משה, השיא את בנו, נערכה החתונה ברוב פאר, כיאה לנגיד בעל מעמד שכזה. החתן, שהיה תלמיד ישיבת 'חכמי לובלין', בראשה עומד הגר"ש הלוי וואזנר, החליט לכבד את ראש הישיבה, בעל 'שבט הלוי', בסידור חופה וקידושין. זאת למרות היותו חסיד קרעטשניף המקושר לרבו.

אלא שבשנים שנקפו מאז נישואיהם, התברר להם שבעיות רפואיות שונות לא יאפשרו להם לזכות בפרי בטן. לכל אורך הדרך הרגיע האדמו"ר מקרעטשניף את רוחו אביו של ר' משה הלפרט, והבטיח לו שיום יבוא ובנו וכלתו יזכו לפרי בטן.

לא אחת, הוא לקח את האדמו"ר למסעות מיוחדים לקברי צדיקים במזרח אירופה, בכדי שיעתיר על בנו וכלתו. הוא ביקש לתרום הון רב לטובת המוסודות, אלא שהרבי אמר לו: כאשר יגיע העת, הם ייפקדו מבלי שתצטרך לשלם על כך.

אלא שההבטחה התמהמהה והתמהמהה, והייאוש שכבר כרסם בשנים המוקדמות לנישואיהם, הפך למציאות עגומה שכמעט והשלימו עימה בני הזוג.

לפני קצת יותר מ-14 שנה, בחג הפורים, התרחשה התפנית. במהלך 'טיש' פורים בראשות האדמו"ר, בו השתתף הלפרט, פנה הבדחן, יהודי ישיש ומקובל, לרבי, וביקש ממנו כי יבטיח להלפרט כי יזכה לילדים. נהרה עלתה על פניו של הרבי. הוא בירך את הזוג הלפרט בפרי בטן.

הרבי חייך ואמר לו: "השנה תיפקדו, ובברית יהיו שני סנדקים: לכבד גם את הרב וואזנר וגם אותי".

בחסידות קרעטשניף מספרים בהתרגשות, שלא יצאה שנה אחת, ובבית משפחת הלפרט רבתה השמחה. תאומים נולדו לבני הזוג למזל טוב, שני בנים, ויהי המאורע הניסי לשמחת היום.

שני הסנדקים בברית ההיסטורית, היו, כמובטח, הגר"ש וואזנר והאדמו"ר מקרעטשניף.

מאז נולדו צמד התאומים, הם זכו לקרבה יתירה על שולחנו של הרבי מקרעטשניף. מדי פעם, כאשר נערכים אירועים בחצר החסידות, מתייחס אליהם הרבי באבהיות, תוך שהוא מכנה אותם בחיבה: "מיינע קינדער" (ילדיי).

אתמול, למחרת יום הכיפורים, נסגר המעגל שנפתח בחג הפורים. צמד הנערים נכנסו למצוות ברוב פאר והדר, וכולם חזרו אל אותו פורים דרמטי, בו ניתנה ההבטחה המפתיעה לנגיד הנרגש.

<














































































































































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד