י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ומה היתה תגובתו

השרלטן החרדי נחשף: באמצעות שיעול דרך הטלפון אבחן את נגיף הקורונה

עקיצה בשתי דקות. אדם חרדי התחזה לרופא פורץ דרך בתחום הקורונה, שלח אנשים לבידוד ללא כל צורך, נתן חוות דעת רפואיות וכשהתבררה התרמית ובמעשה מרמה, טען, שהוא דוקטור בדיוק כפי שדוקטור גב גם דוקטור • הסיפור הבלתי ייאמן

חרדי מתפלל. אילוסטרציה
חרדי מתפלל. אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

מודעה תמימה פורסמה בימים האחרונים באזורים חרדים ובה נכתב: בעזרת ה, ד"ר נתן הר, תושב הרכס הידוע בכוחו העצום באבחון וריפוי אלטרנטיבי מאבחן עכשיו קורונה דרך הטלפון על ידי שם הפציינט ושם אמו.

אלא שהמתחזה המשתייך למגזר החרדי עלה בחכתו של תחקירן 'חדשות 12'. בשיחה המוקלטת ששודרה, טען שהוא יכול לעשות משהו ששום רופא בעולם לא הצליח, הוא יכול לזהות את נגיף הקורונה בשיחת טלפון אחת ובתוך שתי דקות.

בשיחה נוספת שבה הוקלט, הוא הסביר לאישה שמדובר בשיטה ידועה וביקש לדעת את שם אימה. בהמשך השיחה, ציווה עליה להשתעל ולאחר שהשתעלה, פסק כי היא נשאית של נגיף הקורונה.

המודעה. צילומסך מתוך חדשות 12

בשיחה נוספת שקיימה עמו תחקירנית חדשות 12 בשביל לדעת האם בנה חולה בקורונה. כבר בפתיחת השיחה דוקטור נתן הר, דרש לשלומו של הילד, וכשזה השמיע קולות של מחנק - קבע הדוקטור שהילד נשא של נגיף הקורונה.

לאחר שנחשפו במשרד הבריאות לסיפור, שלחו עובדת לביתו כשהיא מתחזה לאישה שהגיעה לקבל ממנו חוות דעת והוא פתח את הדלת כשהוא עטוף עם טלית ועטור בתפילין. לשאלתה "עד כמה זה מדויק", ענה לה "מדויק של שנים, מדויק מאד". היא המשיכה לשאול אותו כמה יעלה לה, הוא ענה לה בתגובה שהמחיר עולה בסך הכל 250 שקלים והוא מאבחן כבר שנים.

פקחי המשרד שהמתינו מחוץ לביתו, הזדהו בפניו ושאלו אותו מדוע הוא מכנה עצמו כדוקטור, ענה להם "הדוקטור" שעורך דינו אמר לו שאין לו בעיה לכנות עצמו כדוקטור בדיוק כפי שדוקטור גב או דוקטור סטוק מכנים עצמם בתואר דוקטור". בהמשך הטיחה בו אחת מפקחיות המשרד שמדובר במשהו שהוא לא תקין ותשובתו הייתה "אני שומע".

ד"ר רוני ברקוביץ, מנהל אגף אכיפה ופיקוח במשרד הבריאות הגיב לחדשות 12 ואמר כי "מדובר כאן בשרלטנות, מדובר כאן ברמאות ובמשרד רואים את זה בחומרה רבה. נגיש נגדו תלונה במשטרה. הוא גורם לאנשים להכנס לבידוד שלא צורך, ואולי יש כאלו שהם חולי קורונה שהוא אמר להם שהם לא חולים".

רמאות מתחזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד