י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

גלעד שליט • הקלטת

במדי צבא, לבדו על כיסא בחדר סגור, נראה גלעד שליט מקריא פתק שנמצא על גב עיתון מלפני שלושה שבועות, ואומר למשפחתו: ”אני אוהב ומתגעגע”. בסוף הסרטון הוא נעמד וחייך • צפו בסרט המצמרר

גלעד שליט • הקלטת



"שלום, אני גלעד בן נועם ואביבה שליט, אח של הדס ויואל, שגר במצפה הילה. תעודת הזהות שלי 300097029", כך פותח החייל הששבוי גלעד שליט את סרט הווידאו שהתקבל בישראל במסגרת העיסקה בין ישראל והחמאס.

שליט נראה בקלטת לבוש במדי צבא, כשהוא יושב על כיסא, ומקריא קטע טקסט מנייר המונח על העיתון 'פלסטין' שיצא לאור בעזה לפני כשלושה שבועות, ב-14 בספטמבר.

שליט ממשיך: "היום הוא יום שני ה-14/09/09. כפי שאתם רואים אני מחזיק בידי את העיתון פלסטין של היום היוצא בעזה". בשלב זה מתקרבת המצלמה אל העיתון, על מנת להראות את תאריכו. שליט ממשיך: "אני קורא בעיתון במטרה למצוא מידע אודותיי. אני מקווה ומחכה כבר תקופה ארוכה ליום שבו אשתחרר. אני מקווה שהממשלה הנוכחית, בראשות בנימין נתניהו, לא תבזבז כעת את ההזדמנות להגיע לסיכום העסקה וכתוצאה מכך אוכל להגשים סוף סוף את חלומי ולהשתחרר.

"אני רוצה לומר לכם שאני מרגיש טוב מבחינה בריאותי והמוג'הדין מגדודי עז עדין אל קסם מתייחסים אלי מצויין. תודה ורבה ולהתראות".

שליט גם פונה בקלטת למשפחתו ואומר: "אני רוצה למסור דרישת שלום למשפחתי ולומר להם שאני אוהב אותם ומתגעגע אליהם מאוד ומאחל ליום שבו אראה אותם שוב".


על פי דרישת המתווך, כדי להוכיח את מצב בריאותו, שליט מעלה זיכרון מלפני כארבע שנים: "אבא, יואל והדס, האם אתם זוכרים את היום שהגעתם לבסיס שלי ברמת הגולן בתאריך ה-21.12.2005. עשינו סיור מסביב לבסיס וצילמתם אותי על טנק המרכבה ועל אחד הטנקים הישנים בכניסה לבסיס. אחר כך נסענו למסעדה באחד הכפרים הדרוזים ובדרך הצטלמנו בצידי הכביש על רקע החרמון המושלג".

בסוף הסרט קם שליט מהכיסא עליו הוא יושב ומתקדם קדימה, ככל הנראה על מנת להוכיח כי הוא בריא ושלם.

שליט מסופר באופן קצוץ מאוד ומגולח, ונראה שקול וצלול.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד