ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"יום היסטורי"

נהגי האוטובוסים מקבלים מיגון מפני אלימות נוסעים

אחרי אינספור מקרי אלימות כלפי נהגי אוטובוס, נרשמת מהפכה. יוקמו מחיצות שיפרידו בין הנהג לנוסע ויגנו עליו מפני תקיפות אלימות | שר התחבורה והנהגים מברכים על המהלך

נהגי האוטובוסים מקבלים מיגון מפני אלימות נוסעים
אוטובוסים צילום: pixabay

מהפיכה בתחום התחבורה הציבורית, נהגי האוטובוסים מקבלים מיגון מפני אלימות נוסעים – אושר התקנת מחיצות בין הנהגים לציבור הנוסעים בכל האוטובוסים כדי להגן על הנהגים. ארגון נהגי האוטובוסים הגיב שמדובר "יום היסטורי".

מאבק ארוך בין ארגון הנהגים למשרד התחבורה הגיע לסיומו. לאחר שהגישו בארגון הנהגים ובהסתדרות הלאומית עתירה משפטית בנושא מיגון הנהגים בתחבורה הציבורית, חייב בית המשפט את הצדדים להיפגש. בפגישה שנערכה היום התקבלה המלצת ארגון הנהגים למגן את הנהגים בעזרת מחיצות כ-6,000 אוטובוסים בעלות כוללת של 40 מיליון שקלים. אמש התקיימה פגישה נוספת בין משרד התחבורה למשרד האוצר ותקציב המחיצות אושר.

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' הגיב לאישור המהלך: " בשורה לנהגי התחבורה הציבורית, אחרי הרבה מאד חודשי הכנה ובדחיפה של אילוצי הקורונה, סיכמתי אמש עם האוצר על התקנת תאי נהגים בתחבורה הציבורית והפרדה בין הנהג לנוסע. התאים ישמרו על בריאות הנהגים, בטחון הנוסעים, והשקט הנפשי והריכוז של הנהג בנהיגה ובכביש, וממילא ושלנו האזרחים".

מארגון נהגי האוטובוסים בישראל מבית ההסתדרות הלאומית נמסר בתגובה: "התקנת מחיצות הן כלי חשוב לא רק בהגנה מפני נגיף הקורונה אלא גם תמנע אלימות נגד הנהגים. אנו מקווים כי זהו צעד נוסף בדרך להגדרת מקצוע הנהג כעובד ציבור. נמשיך להיות חוד החנית בהגנה על נהגי האוטובוסים בשגרה ובחירום".

תחבורה ציבורית נהגי אוטובוסים אלימות נהגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד