י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כללים וטיפים לצורך בטיחות בבריכות שחייה

הביקוש לבריכות שחיה בארץ נמצא בעליה. בבריכה ציבורית ישנם אנשי מקצוע ומצילים אשר אחראים לבטיחות הרוחצים. לעומת זאת, בבריכה ביתית, בעלי הבית הם אלה שאחראים על הבטיחות. בעזרת הכללים והטיפים הבאים, תוכלו לשמור על חייכם ועל חיי ילדיכם, בכל בריכה, ציבורית או פרטית

כללים וטיפים לצורך בטיחות בבריכות שחייה
בטיחות בבריכה צילום: רינן וולף

האם גדר היקפית מספקת הגנה מלאה בבריכה 

סביב לבריכת שחיה נהוג להתקין גדר היקפית. מדובר בהחלט באמצעי הגנה טוב, שמסייע לשמירה על הבטיחות, אבל אין הוא מספיק. גדר עם שלטי אזהרה יכולה לסמן לציבור מהו עומק המים. על הגדר ניתן לתלות שלט עם הוראות שונות, למשל "לא לקפוץ לבריכה" או "הכניסה לילדים עם מצופים בלבד". יחד עם זאת, ילדים קטנים עלולים להתעלם מהגדר, הם יכולים לעקוף אותה או לחמוק פנימה באין רואים. הפתרון – שילוב אמצעים נוספים עליהם נספר בהמשך. 

כיסויי בריכה, בטיחות 24/7

כיסויי בריכה בטיחותיים הינם יריעות גדולות, אשר מופעלות בצורה ידנית או מכאנית אוטומטית, לצורך כיסוי פני המים. את כיסוי הבריכה ניתן להפעיל כאשר הבריכה איננה בשימוש, אם רוצים לחסוך בחשמל או במים. הכיסוי עוזר להפחית דרמטית את אידוי המים ואין צורך להשקיע אנרגיה בחימום המים או טיהורם בכלור נוסף. אולם, התרומה הנוספת ואולי העיקרית של הכיסוי, הינה באספקת בטיחות מושלמת, 24 שעות, 7 ימים בשבוע. 

ראשית, הכיסוי מספיק עמיד כך שילדים ואף מבוגרים יכולים לעמוד עליו ללא חשש. אפשר אף להתרוצץ מעליו בלי להרגיש שיש למטה מים. כלומר, ילד שחמק מהשגחת ההורים לא יוכל ליפול לתוך המים או לשחות בלי השגחה. לא ניתן להיכנס מתחת לכיסוי. שנית, הכיסוי מוריד את מפלס הסקרנות. כך שילדים לא קטנים לא ינסו לקפוץ לבריכה (מלאה או ריקה) ולא יפגעו. 

אמצעים נגד החלקה בבריכה 

על מנת להפוך את השהות בבריכה לעוד יותר בטוחה, ניתן להשתמש בעזרים לצורך מניעת החלקה. בבריכות חדשות, ניתן להתקין אמצעים בעלי סף חיכוך שמקטין סיכוי להחליק. מחוץ לבריכה, בסמוך לה, ניתן להתקין חיפויים מחוספסים כך שהורים, מבוגרים או ילדים, לא יחליקו. במידה ומותקנת בבריכה מקפצה, כאשר אין בסביבה משגיח או מציל, כדאי לכסות את המקפצה. כך מי שאיננו מנוסה לא יקפוץ או לא יחליק מהמקפצה ויפגע. 

אין לקפוץ לבריכה 

בבריכות ביתיות, כדאי לשקול האם בכלל להתקין מקפצה וזאת, בהתאם לעומק המים. הורים אשר רוצים לנקוט משנה זהירות, יקפידו לשנן באוזני ילדיהם שלא יקפצו לתוך הבריכה בשום אופן. תאונות עלולות לקרות כאשר מישהו לא שם לב לגובה של המים וקופץ לתוך מים רדודים מדי. פגיעה בקרקעית או פגיעה במישהו אחר שנמצא בתוך הבריכה יכולה להיות מאוד לא נעימה ואף מסוכנת.  

זהירות מפתחי הניקוז 

בכל בריכה מתוחזקת ישנו פתח ניקוז אחד לפחות. יש להיזהר מהפעלה בעלת עוצמה חזקה מדי, של יניקת המים. במיוחד יש להיזהר מהתקרבות לפתחי הניקוז ללא כיסוי ראש. השיער עלול להיתפס בפעולת היניקה. 

רחצת ילדים, רק בהשגחה

מומלץ להתיר כניסת ילדים לבריכה רק בהשגחת מבוגר. כמו כן, יש להתאים את העומק המותר לגילו וליכולותיו של הילד. ילד קטן ישתמש במצופים. פעוטות יכנסו למים רדודים בלבד וגם שם, חיוני להשגיח עליהם. בנוסף, הרשו לנו להמליץ שלא להסתפק בהשגחה של ילדים. פעוט יכנס לבריכה לא בהשגחת אח גדול אלא מבוגר אחראי בלבד. 

חדרי מכונות תקניים ומרוחקים

חדרי המכונות הנחוצים לתפעול הבריכה צריכים להיות תקניים, בדוקים ואיכותיים. מומלץ להתקין אותם במרחק ראוי מן הבריכה ולשמור אותם סגורים ואם אפשר, אפילו נעולים. זהו לא מקום משחק לילדים!

 

בריכה בטיחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד