י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

לשדרג את הריהוט בלי לצאת מהבית – כך תיצרו רהיטי וינטאג' בקלי קלות

כולנו בבית, מחפשים שינוי, גיוון ותעסוקה. מה דעתכם על פעילות משפחתית מהנה שתשדרג ותרענן את מראה הבית וגם תעסיק את כל בני הבית במשימה חווייתית ומלאת סיפוק?

לשדרג את הריהוט בלי לצאת מהבית – כך תיצרו רהיטי וינטאג' בקלי קלות
לפני ואחרי - פוליאור וינטג צילום: יח"צ

וינטאג' הוא אחד הסגנונות הפופולריים ביותר בשנים האחרונות. הוא מביא נוסטלגיה לזמנים שעברו והוא גם יפה להפליא, אלא שרהיטי וינטאג' אמיתיים עלולים להיות יקרים מאוד בדרך כלל.

אז מה עושים אם רוצים וינטאג' בבית? צובעים! שכבת צבע יכולה ליצור שינוי מרשים בכל רהיט שהוא, אבל צביעה במראה וינטאג'י היא עסק מסובך, שמצריך הבנה בטכניקות צביעה רב שכבתית ומריחה של שעווה.

אז כדאי לדעת שהיום יש דרך קלה לפשט את התהליך: 'פוליאור וינטאג'', הצבע החדש של טמבור – יכול להפוך את הרהיטים שלכם לווינטאג'יים להפליא במינימום זמן ומאמץ.

מה חשוב לדעת לפני שמתחילים?

סגנון הווינטאג' נעשה פופולרי כבר לפני כמה עשורים ומאז הוא לא מראה סימנים של עזיבה אלא להפך – החיבה לכל מה שיש לו מראה מיושן רק מתגברת.

עם זאת, כמו בכל סגנון, גם כאן כדאי להימנע מהגזמות ולהתאים את התוצאה הסופית לעצמנו, כדי לא ליצור עומס במראה הבית. איך עושים את זה? באמצעות שילובים ואיזונים – כמה פריטים במראה וינטאג' המפוזרים בחוכמה בין רהיטים עכשוויים יותר, עם נגיעות אישיות והרבה שימוש בצבע ובאומנות, ונגיע לתוצאה הרצויה.

איך צובעים וינטאג'?

ההתחלה פשוטה: קחו רהיט שאתם אוהבים, הוא לא חייב להיות וינטאג'י בעצמו – הרי בדיוק כאן ייכנס הצבע לתמונה.

ההמשך, תתפלאו, גם הוא פשוט: בוחרים צבע פוליאור וינטאג' החדש של טמבור – צבע ידידותי לסביבה על בסיס מים בעל תו תקן ירוק שמתאים במיוחד לצביעה בחדרי ילדים ולצביעה על חומרים שונים כמו עץ, מתכת, פורמייקה ועוד.

אבל רגע לפני שמגיעים לחלק הפשוט באמת – הצביעה בעצמה – צריך לבחור גוון, משימה מסובכת מכיוון שהצבע החדש קיים בשישה גוונים חדשים מוכנים לשימוש, ואותם ניתן גם לגוון באחד מ-1,650 הגוונים ממניפת הצבעים של טמבור!

ועכשיו החגיגה האמיתית מתחילה: שייפו היטב את הרהיט והסירו צבע מתקלף או רופף. נקו את פני השטח מאבק או לכלוך וצבעו בעזרת מברשת איכותית או רולר שכבה אחת של פוליאור וינטאג' בגוון שבחרתם. אם אתם צובעים רהיט מפורמייקה, יש לחספס קודם את המשטח בנייר שיוף, לנקות היטב ואז לצבוע.

אחרי הייבוש המלא שייפו את הרהיט בעדינות עד לקבלת המראה הרצוי. לבסוף ניתן לצפות גם בלכה וינטאג' מט על בסיס מים, שתגן ותשמור על הצבע.

בהצלחה!

 

טמבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד