י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ירושלים איבדה כלי חמדה

בד"ה: פאר החסידים של משכנות הרועים נפטר

הגאון רבי צבי (הערשל) גרובר זצ"ל, פאר החסידים בחצר חסידות "משכנות הרועים" שנפטר לבית עולמו בגיל 73, היה מהמיוחדים שעמדו שלא ליהנות כלל מכספי המדינה. היה עובד ה' בכל כוחו

בד"ה: פאר החסידים של משכנות הרועים נפטר
הגאון רבי צבי הרשל גרובר זצ"ל צילום: יוחנן לוסטיג

ברוך דיין האמת: אבל בירושלים עם הסתלקותו של אחד מגדולי מרביצי התורה בירושלים, שהתהלך בצידי דרכים הגאון רבי צבי הרשל גרובר זצ"ל והוא בן 73 בפטירתו. 

רבי צבי הרשל זצ"ל נולד לאביו מנקיי הדעת שבירושלים הגאון החסיד רבי אפרים פישל גרובר זצ"ל מפארי חסידי ירושלים ומראשי בית המדרש דחסידי צאנז בבתי ראנד.

מצעירותו פקיע שמיה כבקי בכל מכמני התורה, וגם בין האריות שבחבורה שבגדולי ירושלים בלטה היקף ידיעותיו, ובמיוחד היו עולים אליו גדולי תלמידי החכמים לדון עמו בהלכות שבת ובסוגיות הסבוכות בעירובין. 

בהגיע לפרקו נישא לרעייתו בתו של הרב הצדיק רבי אליעזר בריזל זצ"ל. 

ר' צבי זצ"ל נקשר בכל נימי נפשו במורו ורבו הגאון הצדיק רבי בנימין רבינוביץ זצ"ל ממשכנות הרועים וחבר בד"ץ 'העדה החרדית, אשר ממנו לקח דרך בעבודת ה' להתעלות בעבודה שבלב זו תפילה.

בחבורה זו מצא את שאהבה נפשו הטהורה בסגל חבורה של עובדי ה' ועמידה על משמר הדת ועל משמר החינוך הטהור, ואחריו דבק בבנו ממשיך דרכו וממלא מקומו האדמו"ר ממשכנות הרועים שליט"א. 

במשך שנים רבות שימש כראש כולל "ויואל משה" דחסידי סאטמר, שם העמיד תלמידי הרבה לדון ולהורות בדרך האמת. 

כנצר לקדושי ירושלים ברח מכל שררה והתנשאות, וחינך את ביתו במוסדות החינוך על טהרת הקודש בדרך של ירושלים של מעלה בדרך ההתבדלות ובאורחות הצניעות כמקובל מאבותיו ורבותיו, והשמיע את דעתו  נגד התחברות עם הציונים, וגם לא לקח את כספי הביטוח לאומי. 

תפילתו הייתה כמונה מעות, כאשר תפילתו הייתה עורכת שעות רבות בצניעות מופלגת כל בתי המדרש בשכונתו היו זוכים שהיה יושב בהם ורכון על הספרים שעות רבות. 

גיסיו הם גאון ירושלים, הגאון רבי אברהם אטיק זצ"ל ויבלחט"א האדמו"ר ממשכנות הרועים, מחותנו של הגה"צ המקובל רבי גמליאל רבינוביץ,  בנו הוא הרה"ג רבי דוד אריה גרובר מהאריות שבחבורה בישיבת "טבריה" קוממיות ויו"ר אכסניה של תורה. 

מסע הלוויה יצא היום בשעה 15:00 בצהריים מבית הלוויות שמגר בירושלים להר המנוחות שם נטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

 

105093

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד