כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
באמצעות ליווי משטרתי

העסקן מסקווירא נחלץ לסייע בשמירה על כבוד המת

בעקבות ביטולי הטיסות בשל משבר הקורונה, גופת יהודי היתה אמורה להישאר במשך לילה שלם בבטן המטוס ללא שמירה. עסקן אמריקאי חסיד סקווירא נחלץ לסייע יחד עם שלוחי חב"ד

העסקן מסקווירא נחלץ לסייע בשמירה על כבוד המת
מטוס לאחר מקורקע. אילוסטרציה צילום: unsplash

הרב משה מורגרטן, חסיד סקווירא ואחד מהעסקנים הגדולים בארצות הברית ומי שעמד מאחורי החוק לשחרור אסירים של צווארון לבן, והביא לשחרור עשרות אסירים חרדיים, קיבל ביום ראשון קריאה דחופה לעזור למשפחה יהודית שאחד מבני המשפחה נפטר, וגופתו כבר הועמסה על טיסה לשדה התעופה הבינלאומי של בולטימור-וושינגטון (BWI).

הבעיה התחילה כשהתרחש עיכוב בגלל ביטולי טיסות, והטיסה עליה הוצב הארון אמורה הייתה להגיע ליעדה רק לאחר שעובדי המטען יסיימו לעבוד, מה שיגרום לנפטר להישאר ללא שמירה במשך לילה.

הרב מורגרטן הזעיק במהירות את חברו הרב לוי שם טוב, שליח חב"ד לוושינגטון הבירה וסגן נשיא איגוד ידידי חב"ד באמריקה כדי לעזור במציאת פתרון.

הרב שם טוב פנה לחזקי טננבוים, שליח חב"ד בבולטימור המנהל את איגוד היהודי של מרילנד, התומך בגברים ונשים יהודים המשרתים בצבא או במשטרה של מדינת מרילנד.

השליח עם עובד המקום והארון

עקב הלחץ של הזמן, חזקי טננבוים קיבל גישה מיוחדת למסלול המטענים באמצעות ליווי משטרתי, כדי שהמנוח יועבר לארון מיוחד אותו קיבל השליח מבית הלוויות יהודי מקומי.

המנוח הוצא מהמטוס בכבוד והועבר למשמורת ה'חברה קדישא' לקבורה נאותה תוך שמירה על כבוד המת.

"בנסיבות רגילות זה יכול היה להיות שגרתי" אמר הרב שם טוב לאתר COLlive "בהתחשב בעובדה שהיה זה יום ראשון בערב באמצע מגיפת הקורונה עם פעולות שדה תעופה שקוצצו קשות, ורוב האנשים עבדו מהבית, זה היה הישג יוצא דופן של תיאום בין הרב מורגרטן, הרב טננבוים וצוותו, אכיפת החוק וחברת התעופה, ועל כך אנו אסירי תודה".

קורונה גופת נפטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד